Släkten-är-värst har blivit med prospect!

Jag vet inte hur väl uppdaterade ni är gällande min nlägg på Fejjan, men där har jag i alla fall ondgjort mig en smula över serien Sons of Anarchy, som sambon och jag följer för tillfället. Ja, dom flesta andra såg den ju för sisådär tre år sen eller nåt, men vi nyttjar Netflix, vi! Nu skulle jag ju inte rescensera tv-serier, men rubriken är inspirerad från ovanstående!
 
Jovisst, det ser ju alltså inte bättre ut än att vi har blivit med mops! Och det är minsann inte vilken mops som helst, utan den redan kända skyddsmopsen Bingo!!! Av olika anledningar var Liselott tvungen att tänka om lite i hunderiet, varpå sambon (som aldrig kan vara tyst) tyckte att vi var en lämplig fosterfamilj till galningen. Och jag är ju inte ett smack sämre/klokare, så jag höll med sambon.
 
 
Känner ju Bingo sen han var alldeles ny hos Liselott och är ett stort fan av denna lilla snubbe!
 
Igår var alltså dags att introducera honom hos oss, så vi hämtade honom på morgonen och fräste direkt upp till landet. Där är det lite bättre med plats och, framför allt, kan Drama få röra sig alldeles lös och obehindrad på tomten Vi stannade några gånger på vägen och tog kortare promenader, och det gick alldeles förvånansvärt lugnt att släppa ihop dom. Krut tyckte mest att Bingo var en liten mygga, och Drama var ytterligt nöjd med det faktum att han inte är en tik! Hahaha!
 
Väl framme i Furudal larvade alla tre runt på tomten under dom allra vänskapligaste former och inte endaste litet gruff hördes från vare sig den ena eller den andra. Gick lika bra inne - Bingo åt med samma goda aptit som Släkten-är-värst och sov som en stock under natten.
 
Nu har vi varit ute på långprommis och jag inser att fjanten kommer att passa alldeles utmärkt tillsammans med oss. Han är vild och galen, glad och livlig och uppvisar hälsosam respekt för Drama och Krut, men bjuder gärna in till lek.
 
 
Får man vara med eller....?!
 
 
Du har inte lika stora och vassa tänder som jag, lillplutt!
 
 
Ropade du nu?
 
 
Ja, herregud, säger Drama, mycket ska man stå ut med..... <3
 
Nu sover hela gänget som stockar och det vilar ett lugn över huset. Det känns roligt och jag är helt övertygad om att det kommer att fortsätte i samma härliga anda! Nu drar jag till Mora och käkar lunch med Carolin!!!!
 
 
 
 
 
1 Meria :

skriven

Men jaha! Va roligt, gulligt eller nåt! 😘

Kommentera här: