Rörigt var ordet, sa Bill......

Väldigt rörigt, sa Bull! Alltså, detta med att vara trehundsägare, kräver sin man - eller, som i detta fall, sin kvinna, det må jag säga! Inget ska lastas på prospecten, som då gör sitt yttersta för att förhöja stämningen här i det Fribergska-Törnqvistska hemmet! Som om nu det skulle behövas, med tanke på att Släkten-är-värst redan är inhysta på samma boende....
 
Näe, faktum är att det nog är jag som är det största problemet, med min onödigt goda vilja och ambition att ge alla lika mycket - hela jäkla tiden! Får Släkten-är-värst spåra, så ska minsann prospecten spåra osv. Om man frågar prospecten själv, vad han tycker, så skulle han gärna få lite mera mat (med tanke på att han är så välmotionerad att han tappat nåt gram eller två) samt betydligt mer sömn!
 
 
Tror faktiskt att han är ytterligt nöjd med att jag går till jobbet åtminstone några timmar/dag, så han hinner sova skrynklorna i ordning!
 
Den gångna veckan har bestått av en del kämpiga ämnen, som jag inte går in på här, men det innebar i alla fall att det var underbart att tillbringa en alldeles vanlig, ledig lördag tillsammans med familjen! Eftersom sambon och jag numera kör typ pensionärstider gällande sänggående (dock inte med min mammas mått mätt, då det var sisådär två-tre på nätterna), är vi följaktligen uppe med den berömda tuppen på mornarna. Det passar i och för sig mig alldeles utmärkt - jag gillar att ta vara på dagarna - så efter frukosten fräste vi iväg mot Skanssundet, färjan och vidare mot Tullgarns Slott på Mörkö!
 
 
Blåsigt och ganska kallt, men definitivt vår!
 
Väl på plats, började vi såklart med hundprommis i dom fantastiska omgivningarna och då är det ju alltid roligt att kunna fotografera lite! OBS! Fotokvalitén är inte den bästa, eftersom jag hade lyckats ha blixt på hela tiden, och sen fick redigera bristfälligt...
 
 
Mops tänker inte vara still!
 
 
Ve och fasa! Mopsen lyssnar inte på matte! Drama låtsas som om det kommer något därborta och Krut försöker se ut som om det regnar...
 
 
Okej! Mopsen lyssnar fortfarande inte, men vi sitter blickstilla och matte försöker hålla god min!
 
 
Nu har mopsen kommit bort! Vad fasen, suckar Drama, det är ju ingen ordning alls.... Jag rör mig inte ur fläcken, säger Krut!
 
 
Så! Vi är en aning störda av det lilla åbäket, men matte försöker se ut som allt är okej, så då gör vi detsamma!
 
Nåja, efter detta elände kunde i alla fall sambon och jag ta en promenad i parken runt Tullgarn, och ni vet ju, mitt historiehjärta svämmar ju över såna här gånger! Så vackert, så hemlighetsfullt att jag liksom går i spinn!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som synes, väldigt puttrigt, alltihop!
 
Nu hade vi ju varit människor en ganska lång stund, så det började bli dags att dra sig tillbaka till bilen för vidare färd mot någon solig glänta, där vi kunde käka lunch.
 
 
Det hittade vi också och som vanligt gick allt som det brukar, dvs grillen vägrade fungera. Men efter x antal torra löv, kvistar osv, fick vi i alla fjutt och det blev lunch såsmåningom. Kan som passus tillägga att sambon var redo att äta enbart sallad och potatissallad till en början, men var ytterst nöjd, när grillen väl kom igång...
 
 
Keeponix Drama <3
 
 
Rondik Dear Pytte <3
 
 
P´zazz Blinddate <3
 
På väg tillbaka till färjan, passerade vi mäktiga Hörningsholm....
 
 
.... och innan vi landade hemma, hann vi ta en fika i solen! Och klippa klorna på prospecten, vilket inte är alldeles enkelt. By the way, så kan jag liksom bara konstatera att rottisarna må vara stora, men dom är, ta mig tusan, hundra gånger lättare än hantera än en endaste, ynka liten mops! Hahaha!
 
Vi har haft en urmysig dag tillsammans och batterierna är hyfsat omladdade. Och då är det ändå bara lördag - tänk på det, ni!
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Jessica%20R%F6nnberg:

skriven

Härlig dag, var ni helt ensamma där? Ser väldigt folktomt ut.😊👍🏻

Kommentera här: