Liten hämnd är också hämnd!

Äntligen var det då lördag igen!!! Har haft en väldigt intensiv, men rolig vecka på jobbet, efter förra helgens skräckupplevelse. Skräckupplevelsen bestod i att stressad Lena, tankade stackars Blomgren full med bensin istället för diesel, och därmed traskade sambon och jag runt som i ett vakuum hela helgen, i väntan på verkstans dom på måndagen. Nu hade vi sån galen tur, att motorn gick att rädda, och som tack offrade vi en fluga, som ändå höll på att stryka med, härhemma! Nu hoppas vi att gudarna är oss nådiga och att Blomgren därmed slipper fler besök hos diverse doktorer....
 
Idag var det bestämt att det skulle spåras och köras uppletande samt kokas soppa i någon mysig skog, och så fick det bli. Eftersom jag har förbenat ont i ryggen just nu, skulle sambon spåra med lille Krut, medan jag körde lite finspår med Drakmoster......
 
    

.....så jag passade väl på att lägga ett rejält lägrespår till grabbarna, medan sambon var betydligt vänligare mot oss tjejer!
 
Innan vi käkade, körde vi uppletande, och där var Drama mest busig, medan Krut jobbade riktigt, riktigt bra! Skicken blir rakare och rakare, fler och fler gånger om man säger så, medan mostern verkar tycka att hon kan göra lite som hon vill!
 
 
Som här t ex..... När tusan fick hundarna börja ligga i vår säng egentligen (läs Drama och inte skäms hon heller)!? Hihi!
 
 
 
 
Hon försöker minsann ta sig en gammelhunds friheter, men mig lurar hon inte! Tycker ni att hon ser gammal och klen ut???? Nej, just det!
 
 
 
 
Och så har vi nästa dåre! Är så tacksam att sambon ens lyckades fånga honom på bild, faktiskt!
 
 
Medan jag passade på att stretcha min värkande kropp, efter detta lilla, nätta uppletandepass, fixade den glade kocken lunchen, som för dagen bestod av thaisoppa, ostfralla och fika. Mums filibabba!
 
Nånstans där, försökte sambon förhala spåret med Kruten, och föreslå en påtår, men icke! Iväg kom dom och tillbaka kom dom också, och det första sambon flåsade, var: Försöker du ta livet av mig?! Såklart jag inte gör, men han har säkert gjort någonting, någon gång under vår tid tillsammans, som gjorde att han förtjänade att släpas runt av Krut i en kilometer!!!! Hahaha!
 
 
Det hade i alla fall gått lysande, och det är ju det viktigaste av allt!
 
Under tiden passade jag på att mysa med världens gulligaste Drakis....
 
 
Hon är så söt, att jag blir alldeles prillig! Dessutom är det något extra spänstigt över hennes uppsyn!
 
 

Spåret satt som en smäck och vi fick tid över till en massa lek, bara vi två.
 
Det är väl den enda nackdelen, med att ha två hundar - den att det ibland är svårt att hinna med båda lika mycket. Eftersom Krut är tävlingshunden i familjen, så blir det naturligt att han prioriteras, samtidigt som Drama är vid ytterligt god vigör och absolut inte kan "läggas på någon hylla". Nu tränar jag ju båda efter bästa förmåga, men ibland får Drama dessvärre stå tillbaka, vilket inte uppskattas av damen ifråga. Därför är det extra mysigt att kunna njuta av bara henne ibland!
 
Nu njuter vi av lugnet och imorgon är det dags igen.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: