Vilken himla härlig lördag med hundar och vänner!

Tur att det finns fler dårar än man själv, som faktiskt gärna piper iväg på lite hundaktiviteter - trots -14 grader! Eftersom Släkten-är-värst uppträder som två jobbiga fästingar och är typ gladast i hela vida världen, kändes viss aktivering fullständigt nött och tvunget, och eftersom Jessica tydligen är ungefär lika obekymrad över kylan, som jag själv, så möttes vi upp för lite uppletande.
 
 
Vem kan motstå att vara ute i detta galet vackra?! Inte jag i alla fall!
 
Eftersom vi höll till vid Ekeby, var jag tvungen att presentera världens vackraste - och vildaste - Alba, för Jessica, innan vi fräste vidare mot skogen.
 
 
 
Hästmys kan eventuellt vara ett av det bästa myset som finns! Som synes, så njuter även Alba storligen!
 
När vi slitit oss från stallet, landade vi en liten bit längre bort, och där trampade vi upp en ruta till åbäkena. Först ut var fru Fästing, dvs Drama. Hon ska in i löp inom överskådlig framtid och är så jäkla bråkig, att både Krut och jag blir alldeles matta. Dessutom fäller hon, vilket innebär att hela lägenheten är inbäddad i små, spänstiga svarta hundhår. Anna, när tror du att hon lugnar ner sig?! Haha!
 
 
 
 
 
 
 
Men visst, hon blir ju bara åtta år i maj, så varför slå av på takten.... Hoppas jag blir likadan som pensionär!
 
Därefter var det Elvis tur, och han är ju inte heller riktigt riktig.... Efter visst diskuterande med en lätt hyperventilerande Jessica, gjorde han ett fint jobb och det hela slutade lyckligt!
 
 
 
Som sagt, lika lagom avvägd (?!), han också!
 
 
Sist ut, var lille Krut alt herr Storfästing.
 
 
Just här ser det ju rent samlat ut........
 
 
.......sen undrar man ju vad det egentligen är som går snett!? Hahaha!
 
 
 
 
Skämt åsido, han har utvecklats riktigt hyggligt och det blir faktiskt mer och mer kontrollerat. Tur är väl det, för övrigt, annars skulle man väl som ge upp och betänka sitt val av hobby. Med tanke på antalet timmar som läggs ner på all träning, menar jag...
 

Eller såhär kanske - uppletande utan hund!!! Så jäkla roligt foto!
 
Till sist var det då sötlöken Novas tur att gå sitt spår.
 
 
 
 
 
 
Hon har haft oturen att vara lite skadad till och från, så det har blivit si och så med träningen. Nu håller vi tummarna för att hon har "sjukat" klart och får komma igång - hon gillar verkligen att jobba!
 
Efter en mer busig än seriös budföring med hela gänget, berättade magarna att dom ville ha lunch (om än något sen kanske), så vi mötte upp Kerstin för en pizza innan vi avslutade dagen. Det blev bara en liten sittning på sisådär ett par timmar - men det var ju så himla trevligt!
 
Tack tjejer, för en härlig dag i allt det vita och vackra!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Jessica Rönnberg:

skriven

TACK själv. ❤️ sån härlig dag. Det gör vi om. 😊💞🐾🐾

2 Anonym:

skriven

Åhå, vad jag saknar er r!!! Snart måste vi ses!!!

Kram kram kram kram kram kram

3 Carolin :

skriven

.....ja, det var ju alltså jag som skrev föregående kommentar om att vi snart borde ses!!!

Svar: Kära Carolin!Kan bara instämma - det har varit på tok för lite ses under en längre tid nu. Dröjer dessvärre en stund till, tills vi kommer upp, men jag lovar att höra av mig!
Kramar om
Lena Törnqvist

Kommentera här: