Vilken härlig julafton och juldag!

Idag är en sån här dag, när man liksom går runt och sprätter och känner sig rik - på livet! Dom dagarna gäller det att man njuter som tusan, eftersom det kan vända lika snabbt. Det är ingen domedagsprofetia, utan en insikt om hur mitt liv kan te sig - från hur bra som helst till ganska kaotiskt på typ nolltid - så jag tar det med jämnmod.
 
Nåväl, igår var det i alla fall julafton, och det var många år sen, jag var så fullständigt ostressad inför densamma. Sambon och jag har hunnit med både fix och trix i godan ro, och kl 15.00 (pip), satt jag med en glögg framför TV:n och Kalle. Det anger liksom tonen för exakt hur bra vi låg till i tidsschemat... Hihi!
 
 
 
 
 
 
Ja, ni ser ju själva, hur ytterligt uppstyrt och ordentligt allt ser ut! Men sen....
 
 
....klampade ju sonen in mitt i höjdpunkten, fast det löste sig ändå!
 
 
 
 
 
 
Såsmåningom dök även dotter och svärson upp! <3
 
Ja, sen fortsatte såklart kvällen som julaftnar brukar fortsätta....
 
 
 
 
 
 
Dottern har ju precis blivit färdig USK:a och fick ett litet "nödkit" av kära familjen...
 
 
Svärsonen var mycket nöjd med sitt spel!
 
 
 
Jodå, sambon och sonen fick också julklappar, men var tvungna att ta en brottningsmatch också - som vanligt. Kan, helt kort, konstatera att sonen börjar ta in på sambon - och lite till! Haha!
 
 
 
Själv fick jag ett par galna, härliga tofflar med vetekuddar i (av sonen - bara han som köper sånt), som väckte stor munterhet i sällskapet! Vill betona att det är julmust i glaset, med tanke på att jag ser fullkomligt väck ut! Ja, jäklar, tur att man kan bjussa på sig själv - det är ju inte dom bästa selfiesarna som skådats....
 
 
Som uppvägning mot ovanstående, avslutar vi julafton med dessa två sötnosar <3
 
Efter en ytterligt god natt sömn och långfrulle, styrde vi kosan mot Gålö för dejt med Liselott, Swea och skyddsmopsen Bingo. Sambon och jag var lite tidiga, så vi skenade ut spår till hela gänget - utom Bingo såklart.
 
 
Först ut var Drakmoster med kär husse i släptåg. Enligt hussen, så gick det alldeles perfekt bra!
 
Jag hängde med Swea och Liselott....
 
 
 
....och det gick riktigt bra - trots att det plötsligt satt en människa mitt i hennes spår!
 
Därefter hängde Liselott med mig och Kruten. För egen del, kändes det som jag hade noll koll, men Krut spårade bra - och fort - och det fanns egentligen inte mycket att klaga på. Numera känns det faktiskt som om han har mognat avsevärt och spårar relativt säkert. Jag skulle fortfarande önska mer näsa i backen, men jag får nog släppa det. Han har råkoll på var spåret går och plockar apporterna, så det är nog bara att inse att det är liksom hans teknik.
 
 
 
 
Bästa belöningen är ju myset efteråt!
 
Här hade sambon riggat gasolkök och korv, så det blev lite lunchrast mitt i arbetet. Helt perfekt, ju, för sen var det uppletande som stod på tur!
 
 
 
 
Alltså, denna lilla hund! <3
 
Jag minns när jag stod med hjärtat i halsgropen och lätt känsla av annalkande hjärtinfarkt, då jag skickade ut Drama i en uppletanderuta - med tanke på hennes bristande hörsel och det omöjliga i att kunna ropa in henne vid behov. Numera är hon klockren, trots en ruta mitt i vilttät skog. Hon gör det hon ska, och hon gör det bra - och vi kan klappa oss på axlarna för allt jobb vi har lagt ner på att träna denna fantastiska lilla madam!
 
 
Keeponix Drama
 
Sen var det vackra Swea på tur. Liselott och Swea är inte alltid kompatibla gällande just uppletandet, men....
 
 
 
......idag var dom såta vänner och hade ett superfint samarbete!!!!
 
Sist ut för dagen var ju då lille Krut, som ni förstår.
 
 
Jag fortsätter att bjuda på foton, där jag ser helt lobotomerad ut. Det är ju tydligen så jag ser ut "på riktigt" - det är inte mycket att dölja liksom.... Glädjande nog, så ser det i alla fall ut som om hunden ifråga, ha koll på läget.
 
 
 
Wiiieeee, vad det går!!!!
 
Han gjorde ett mycket, mycket fint uppletande, han Kruten, och känns, rent allmänt, ganska fokuserad faktiskt. Vem hade kunnat tro det, för något år sen?!
 
Efter en värmande fika i kombo med svärsonens goda saffransbröd, åkte vi hemåt. Jag är så himla tacksam och glad över mina härliga, vuxna ungar och mina vänner i nörderiet och, sist men inte minst, min toleranta och sällskapliga sambo, som hänger med på än det ena, än det andra! Det har varit två mycket, mycket fina dagar! <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Meria:

skriven

Härliga dagar, puss på ER! ❤

Kommentera här: