Och tiden den bara går och går.....

Rackarns svårt, det här med att vara bloggerska..... Förstår inte alls hur dom däringa Paow och Kissie och allt vad dom nu heter, som försörjer sig på detta otyg, både hinner vimla, botoxa allehanda ställen på kroppen, resa runt i världen, göra hårförlängningar osv, osv, osv samtidigt som dom sköter en vinstdrivande blogg!? Själv har jag häcken full med att få vardagen att gå runt - dvs hinna med jobb, hemliv och hundarna, och det utan bloggande!
 
Minns inte ens var jag var, senast jag skrev, men nu är jag i alla fall helt säker på att jag sitter hemma i köket, efter en skön dag i skogen tillsammans med några av mina allra härligaste kompisar! Ur hundträningsperspektiv är ju dessa milda vintrar alldeles perfekta, så vi spårar på liksom. Just nu kör vi inte så mycket längd på spåren, utan fokuserar mer på teknik. Fram till för några veckor sen, gick det faktiskt riktigt framåt för lille Krut, men idag var han mer lagd åt det vilda och vackra hållet. Inte mycket att säga om det i och för sig, eftersom det har legat mer koncentration på arbete för dom tvåbenta härhemma än på hunderiet - då får man dom hundar man förtjänar så att säga... Haha! Men jag ska inte vara alldeles orättvis, för efter en stund landade han och jobbade bra och gjorde dessutom ett mycket fint uppletande, han Kruten. Drama fick gå samma spår som Yla, som ju var så litet, ynkligt och kort!!!! Gaaahhh, säger jag bara! Nästa gång någon säger, att dom bara ska lägga ett "litet spår runt tallarna här", kommer jag inte tro på det! Men jäklar vad bra hon spårade, lilla Drakis!
 
Förra helgen fräste ju sambon, Kruten och jag till Ornö för ett dygn, medan en höglöpande Drakmoster hängde med sonen. Förutsättningarna var kanske inte dom allra bästa, när vi anlände till Dalarö och färjan i hällande regn, men det kan man ju inte påverka så värst mycket. Vär framme vid friggan där vi skulle övernatta, lastade vi in alla tusen grejer (hur i h-e kan man ens behöva så mycket prylar för 24 tim), träffade uthyraren och fick tips om underbar natur på norra delen av ön. Sagt och gjort - vi fräste såklart dit på direkten, trängde oss fram genom julmarknaden, parkerade bilen och gjorde oss redo för promenadus gigantus. Vad jättesynd att det pågick jakt med lös hund, just där vi skulle njuta av naturen..... Efter en ganska oinspererad tripp fram och tillbaka längs vägen, puttrade vi tillbaka till julmarknaden, där vi stannade till en stund. Det var ju såklart jättemysigt!!!
 
 
Därefter fortsatte vi vår jakt på den optimala vägen för långprommis i skärgården, men först lunch!
 
 
 
 
 
 
 
Bästa sambon fixade Bullens kokkorv på gasolköket, medan Krut och jag gick på lite upptäcksfärd.
 
 
 
Efter käket, stod besök vid kyrkan på schemat.
 
 
 
 
Här ligger flera förebilder till Strindbergs Hemsöborna begravda, bl a madam Flod, Carlsson och Gustav. Vackert är det och väl värt ett besök!
 
 
Här känns det lagom att jobba. Tretton elever känns hanterbart, med tanke på dagens skolmiljö...
 
 
 
Sundby gård, från 1700-talet, ägs och drivs idag av familjen Stenbock, minsann.
 
Någon direkt promenadmiljö hittade vi faktiskt inte, beroende på att all "gåbar" mark egentligen var detsamma som privat mark, vilket faktiskt är en bidragande orsak till att jag inte brinner jättehett för skärgården (har jag börjat inse). Den där drömmen man har, att sitta på en klippa och titta ut över havet, verkar nästintill osannolikt att genomföra, eftersom det ligger hus längs hela stränderna och i övrigt är man ju ganska begränsad på en ö. Vackert absolut, men ganska trist...
 
Väl tillbaka i vår lilla stuga, sov vi lite middag, spelade spel och mumsade på varmrökt lax, innan vi tog en bastu och satt i snöyran vid hamnen och grillade hamburgare. Helt ok, om man säger så!
 
 
Best friends forever <3
 
Nu lackar det mot jul, jue, och det känns väldigt skönt att ha sambon hemma. Förra året var ingen bra jul och jag kände mig faktiskt både ynklig och ensam. I år ser jag framemot en lugn och smutt jul tillsammans med sambo och "ungar", skön samvaro och mys rent allmänt.
 
   
 
Vi ligger grymt bra till tidsmässigt - bara en sån sak, menar jag!
 
 
 
 
 
 
 
1 Anneli :

skriven

Helt underbsr på att skriva så man får skratta 😁

Kommentera här: