Uppletandekurs i Norrköping!

Japp! Så var det - idag var det dags att styra upp arbetet i uppletanderutan, för åtminstone dom flesta av oss bruttor (eller hundarna snarare), och vad kunde då passa bättre än en dag i Norping tillsammans med Lena Wall! Som passus måste jag ju tillägga, att jag kan tacka min lyckliga stjärna för alla fantastiska kontakter jag har fått genom åren! Utan er alla, hade man inte kommit särskilt långt! <3
 
Efter en hysterisk frukostsamling på McDonalds, for vi till skogs, i sällskap av sol och fågelkvitter - och jag tycker att vi uppförde oss riktigt väl vid genomgången....
 
 
 
 
Se bara så glad Lena blev, när vi faktiskt höll klaffen (för en gångs skull) och lyssnade och lärde!
 
Lille Krut gick ut som hund nr 3, och faktum var, att jag kände att jag är fullständigt nödd och tvungen att byta till en mindre ras - gärna igår! Han var så j-a lycklig, att hälften hade varit nog, och det kändes som rena kamakaziuppdraget att försöka paketera ihop honom till någonsomhelst form av arbete. Och inte blev det bättre av att ett flertal av han favoriter i livet, stod som publik på baslinjen.....
 
Men efter mycket bångel och bängel, kom eländet - förlåt, lilla hjärtat - i alla fall iväg ut i rutan och.....
 
 
 
 
 
 
.......och omgång nr 2 på dagen, gick han riktigt bra!
 
Det var f ö en himla tur, för när man konstaterar hur fasen man egentligen ser ut i mössa, avd jättelång/hög, så måste det ju ändå vara värt all uppoffring! Hahaha!
 
 
 
Elvis skakar liv i skallen och drar iväg!
 
 
 
Sofia och Butte......
 
 
......ja, och så Bajsolle förstås!
 
 
 
Anna och Truls!
 
 
Sist ut var Liselott och Swea....
 
 
...eller var hon inte med från bilen?!
 
 
Såklart hon var!!!!!
 
Efter golunch (allt heter ju nå´t med "go..." nuförtiden), var det dags för ett stretchingpass, nytt varv uppletande och till sist en uppvisning av mer genomarbetat arbete, av Lena och hennes Caxi.
 
 
Joråsåatt, vi ägnar oss inte bara åt hundträning!
 
 
Lite suddiga förvisso, men glada! Keeponix Caxi med matte Lena <3
 
 
Se så´n stil dom har! Det där ska jag träna extra mycket på!!!!
 
 
 
Man kan visst bli lite slemmig efter arbete - det är då verkligen ingenting att prata om! Hihi!
 
 
Efter uträttat värv, kunde vi konstatera att samtliga föremål hade återbördats - trots Liselotts deltagande under dagen! Ja, alltså, hon har en förkärlek för just uppletandeprylar, så man får kolla henne lite extra.... Hahahha!!!!!
 
Sammanfattningsvis så har vi haft en helt underbar dag, med såklart skratt och umgänge, men framförallt med en mängd tips och råd i denna ädla konst och - icke att förglömma - mycket delad kunskap! Tack snälla, rara Lena, för en skitbra dag - vi återkommer så fort nya problem uppstår (alltså typ nästa vecka)! Och tack, tjejer, för ert sköna sällskap - trots att det kostade mig en rejäl hacka! <3
 
.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: