En helg proppfull med känslor och aktiviteter är till ända!

Nu är det redan söndag kväll och jag sitter här och känner mig lätt förvirrad faktiskt. Alldeles, alldeles nyss var det fredag och jag kände mig sprudlande glad, när jag hämtade sambon på Arlanda. Två dygn senare, sitter jag här och känner mig ganska ämlig och ledsen och ensam, eftersom samma sambo redan har återvänt till främmande land igen - utan att jag liksom var färdigtankad..... I sanningens namn så är det inte alls konstigt, faktiskt. Vi visste redan från början, att den här helgen skulle vara overbooked, så det är bara att gilla läget.
 
Sen tusen år tillbaka, hade jag lovat att vara ringsekreterare på Nynäshamns BK:s inofficiella utställning, som gick av stapeln igår, så både sambon, Släkten-är-värst och jag stapplade upp i arla morgonstund och fräste dit. Trött eller inte, så är det ändock alltid kul att träffa likasinnade (extraplus för kram med Marie) och efter timmarna många, fräste vi hem igen.
 
Där inträdde någon form av multivila innan vi hoppade in i Blomgren igen, denna gång för att fira dotterns 25-årsdag, i sällskap av familjen. Vi hade en superputtrig kväll och det blev ännu senare än vi hade räknat med, så den där planen att sitta tillsammans en stund och småbabbla över ett glas vin, gick i stöpet och vi, typ, svimmade av i samma stund som vi kom innanför dörren. Som passus kan tilläggas, att nånstans runt 5-rycket, väckte lille Krut sin älskade matte och sa att han var nödig, så då tog vi oss en liten promenad.... Gaaaaahhhhh!
 
Well, well, så var det då redan idag, så att säga. I vår lydnadsgrupp finns en liten trevlig vana, nämligen den att fika på något mysigt ställe en gång/månad, efter träningen. Nu stod Häringe Slott på tapeten, och eftersom jag älskar slott, så var jag gruvligt sugen på just den här fikan. Trots att jag ofta promenerar just där, så har jag aldrig varit inne i slottet - vilket i sig är synnerligen märkligt, men ändock ett faktum.
 
Efter visst dribblande hit och dit, rättade sig den gulliga gruppen efter sambons flygtider, och kl 11.30 sharp, möttes vi vid entrén....
 
 
Älskar den här bilden! Får mig att tänka på telefonreklamen, med familjen som gör som dom vill!
 
 
Här har vi vår sammanhållande, engagerade och fotograferande Anette!
 
 
 
 
 
Omgivningarna är helt fantastiska!
 
Jag blev glatt överraskad av tillgängligheten till slottet! Trodde att man var välkommen till ett café/restaurang och inte så mycket mer - det var en trevlig insikt att man kan röra sig ganska fritt samt ta med hund, om man vill. Känns inte som om Släkten-är-värst är helt lämpade för slottsbesök, men det finns ju andra hundar! Hahaha!
 
 
Lyckliga lernosar!
 
 
 
 
 
 
 
 
Häringe är ett fascinerande slott, men ett förvånansvärt "hopkok" av nytt och gammalt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Här höll Stefan, Sofia och sambon på att fastna i fängelsehålan, men det löste sig - tack och lov! Haha!
 
 
 
Sjukt spännande gång i källaren....
 
 
Efter en härlig rundvandring, gick vi till bords, och för egen del hade jag ju redan bestämt räksmörgås. Say no more!!!!!!!
 
 
 
Vet ni, jag tror helt enkelt att vi passar som slottsherrar, sambon och jag!
 
Efter denna underbart, ljuvligt trevliga start på dagen, åkte vi mot Arlanda och det var inte det minsta roligt. Jag känner mig i ofas, ledsen, lite irriterad och missnöjd. Det är nu man tackar ålder och erfarenhet för hjälpen - jag vet att det känns bättre imorgon igen och försöker nu njuta av en lugn och skön kväll tillsammans med nötterna!
 
Imorgon är det jobb och hundträning på kvällen - det gör gott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Tack älskling för en fin helg älskar dig ❤️ Från Husse Björn i Den Haag

2 Jessica Rönnberg:

skriven

Gillar allt roligt och alla fina bilder . Ett besök på Häringe slott vill jag prova, blev så nyfiken efter dina bilder.
Sänder en kram och en extra tanke till er bägge. ❤️❤️

Kommentera här: