LPll, LPll, LPll!!!!!!!!!

Äntligen! Där satt den! Inte en dag för tidigt! Som vi har kämpat! Osv, osv, osv....... Jag kan inte nog understryka vilken galen lättnad och glädje jag känner över just det här resultatet! Ni vet ju om våra bravader med Krutens platsliggning, dom två senaste tävlingarna, och ni vet också om hur vi har tränat och nött, nött och tränat för att få ordning på densamma och lite annat "löst krafs".
 
I och med att jag är begåvad med ett helt gäng med fina träningskompisar, så har jag haft många och goda möjligheter att träna stadga på både längden och tvären, och till slut har jag faktiskt börjat känna en viss förhoppning om att vi har fått lite styr på den vilda och vackra rottispojken.
 
 
Det är detta som jag ska "styrsla runt" på lydnadsplanerna!
 
Idag kände jag mig faktiskt glad över att Helen och Nenette hade övertalat mig, att tävla på hemmaklubben (istället för att åka så långt hemifrån som möjligt - vilket annars är mitt vanliga upplägg). Det var så himla mysigt och så himla härlig stämning och så himla puttrigt - kort sagt.
 
Jag kände mig något mindre svimfärdig och illamående än vanligt, när det var dags för start, men man kan ju alltid lita på lille Krut. Jag tror banne mig att han har listat ut när det är tävling, för det är ett visst mått av ofokusering, som jag inte ser så mycket av på träning. Vi var bara två startande idag och det kändes lugnt och tryggt - vilket det också var, tills konkurrentens och Krutens ögon möttes för ett ögonblick, under platsen, och se på f-n - har han inte mage att börja vifta på svansen - den här gången också!!!!! Jag kände att jag antagligen skulle slänga mig på marken och börja skrika och gråta, om vi nollade ytterligare en gång, och klämde i med en harkling, vilket fick tävlingshunden att minnas att jag var med där på planen. Tur för honom, säger jag bara.... Hihi!
 
I övrigt gick det riktigt bra, trots att jag tyckte att det kändes både fladdrigt och yvigt på sina ställen:
 
Platsliggning 9 p (kryper - hade jag ingen aning om)
Fritt följ 8 p (långt fram, dk)
Läggande 9 p (stegar ner)
Inkallning 9,5 p (sitter ej still)
Rutan 10 p
Apportering 10 p
Hopp 9 p (sitter snett)
Fjärren 10 p
Helhet 10 p
 
Summa: 186 poäng
 

 
Nu kommer jag icke träna lydnadsmomenten i tvåan nå´t mer inom överskådlig tid, kan jag säga! Nu är både lille Krut och jag less och vill börja med nya, spännande saker. Men allra, allra först ska vi åka till landet tillsammans med Marren och Lo! Tack, tack, tack alla rara för ert stöd idag - det kändes härligt!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: