KK på träningstävling

Jajjemän, the one and only KK is back in town! Som vi har väntat, som vi har längtat och trånat! Eller egentligen inte alls faktiskt... Att leva med KK under dessa omständigheter, är rent påfrestande för nerverna och ibland smyger sig liksom känslan på, att man som nästan inte tycker om honom (fast bara nästan). Och mitt i eländet, frotterar sig Drakmoster å det grövsta och ligger på rygg i soffan, tuggar ben som en liten flismaskin (KK äter ju typ inget överhuvudtaget) och är faktiskt ytterligt liten anings sötare än annars.
 

Vore jag hanhund, så skulle jag också vara galen i denna lilla människa (fast det är jag ju redan förstås)!
 
Trots detta, har vi ändå lyckats prestera några spår under veckan - dels med enbart Krut och dels med båda snyggingarna. Kruten har enbart spårat relativt korta och raka spår (med fokus på just fokus), vilket har gått alldeles ypperligt!
 
 
 
Igår var dessutom både sambo och Drakis med till fälten vid Ösmo, och där presterade såklart Drama efter allra bästa förmåga - som vanligt!
 
Apropå "fälten i Ösmo", så är det ju rena, rama lyckan med denna flytt! Jag fullkomligt älskar omgivningarna, närheten till naturen och landsbygden, möjligheten till närmare umgänge med nya träningskompisar och närheten till klubben! Vi hittar nya miljöer mest hela tiden, trots att jag ändå är relativt hemtam i trakterna efter många, många år inom hästeriet.
 
Just det, träningstävling var det ju! Jo men visst, det är ju så att lille Krut och jag numera ingår i två träningsgrupper på Nynäs BK - den ena är ju den kära, galna IPO-gruppen och den andra är, den för oss, nya lydnadsgruppen. Utan någon som helst inbördes konkurrens, kan jag säga att jag är superglad att jag är medlem av båda dessa grupper!
 
IPO-gruppen blev min inkörsport till närmare umgänge med klubben och dess medlemmar. Det är sannolikt den absolut roligaste och varmaste grupp jag hittills har tränat med, och det har landat i en del nya och viktiga vänner. Jag är mycket attraherad av inställningen, att alla är välkomna, och man behöver inte vara "bäst" för att få vara med. Den har dessutom peppat mig att "tänka om" lite kring IPO:t (för egen del, alltså) och vi kanske tänker oss en start i IPO l framöver (säger dock inte vilket årtionde). Hihi!
 
 
Förlåt, fel foto! Hahahahaha!
 
 
Sådär ja, Jimmy och Krut i seriöst skyddsarbete.
 
För bara någon månad sen, hade jag dessutom turen att komma med i en av klubbens lydnadsgrupper, vilket jag tycker är rena vinstlotten! Det är en grupp bestående av oerhört seriösa, ambitiösa och kunniga hundmänniskor, och jag känner mig fullkomligt trygg i deras sällskap. Ett flertal tävlar i högre klasser än jag, och jag känner att det finns massor att lära - och förhoppningsvis kan vi också bidra med något.
 
Det är en väldigt aktiv grupp, där vi tränar två dagar/vecka, inte alltid på samma ställe och det pågår hela tiden ett samtal kring träningen. För Kruten och mig är detta ett lyckokast! Det finns alla möjligheter i världen att träna stadga, utvecklas och lära av andra! Jag är lika förtjust i denna grupp, jag är bara inte lika hemtam än så länge....
 
Nåväl, idag hade denna "lilla" grupp träningstävling, i svallvågorna av en skitrolig (har jag hört) AW på klubben kvällen innan. Efter att ha kört lite städning light, var det alltså dags, och det kändes väl sisådär med tanke på Krutens testosteronnivå, men det var bara att bita i det sura äpplet (vilket idiotiskt ordval förresten, för något mer "osurt" än Krut får man väl leta efter).....
 
Glädjande nog, så känns det som om platsen har stabiliserats, och det är faktiskt det viktigaste av allt! Sammantaget kan man väl ändå säga, att lille Krut levererade - trots kåtslag - och vi landade nånstans runt 178 p. Inget nytt under solen - slarviga avslut, något dk, tränger lite i fria följet, sätter sig inte riktigt.... Ni som har följt oss under en längre tid, har hört det här förr.
 
 
Man kan i alla fall aldrig klaga på Krutens härliga attityd!
 
Efter "tävlingen" fikade vi i snålblåsten, medan vi gick igenom alla ekipage. Dagens domare, Tage, var tydlig och informativ, ganska sträng med poängen (med tanke på tävlingar i högre klasser) och sympatisk som få! Jag är verkligen jättejätteglad för denna tillhörighet och önskar att jag kunde suga in all information via porerna - det skulle hjälpa en hel del i kommande prövningar!
 
 
 
För den som undrar, så är Krut precis lika glad som jag!!!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: