Favorit i repris - fast ännu lite bättre!

Så var det då äntligen dags för kennel Kulla Gulla´s skyddsläger igen! Hade ju turen att slinka in på ett bananskal redan förra året, och turen höll i sig även detta år..... Efter sisådär fem dagar hemma i El Stockholmo, packades bilen mer än proppfull - igen - i fredags morse och rutten Stockholm - Dala Floda knappades in på gps:en. För övrigt mitt tredje besök i nämnda by, på dryga två månader, vilket nog får anses som ganska frekvent, eftersom jag knappt hade satt min fot där fram till föregående sommar.
 
På klubben möttes vi (dvs Släkten-är-värst och jag) upp av vapendragare Marren och sällskapet Lo, som redan hade hunnit parkerat husvagnen för helgen. Nu hålls ju inte vi med sån lyx, såsom husvagnar, så jag baxade ut allehanda tältattiraljer, fick hjälp av Marren och strax därpå hade vårt flådiga boende, för några dagar framåt, tagit form. Behöver jag säga att jag kände mig oerhört stolt och vidlyftig!?
 
 
 
Är det mysigt eller är det mysigt???!!!!
 
Som passus, kan tilläggas, att natten inte blev fullt så mysig som det kan tyckas såhär på bild. Jag hade jättesvårt att sova, frös som fasen och Släkten-är-värst var ytterligt missnöjda med avsaknaden av sina rejäla sängar, och gav mig onda ögat så fort jag ens gluttade åt deras håll....
 
Innan det korkades upp vare sig det ena eller det andra, passade vi på att lägga fältspår och träna lydnad i kvällssolen samt i sällskap av Anki och Dessie. Även Gunilla och sällskap anslöt såsmåningom och det var precis sådär mysigt som det liksom blir ibland. Efteråt käkade Marren och jag lite middag, tog några glas vin och kröp - i alla fall jag, pga tältet - till sängs relativt tidigt.
 
Nästa morgon var det lägerstart och det var så jädrans skoj att träffa gänget igen! Det var också särdeles kul att träffa figge Jonas, som var en ny bekantskap och som vi också gärna träffar igen. Startade med frulle på verandan, lite presentation och tankar kring träningen - sen fanns det ingen återvändo.
 
 
 
 
Först ut var Katta och Loke....
 
Därefter var det dags för en höggravid Malin och hennes Hanibal Lector, ja dvs Zumo. Hihi!
 
 
Visst är det ett passande smeknamn?!
 
Skämt åsido, så är ju Zumo i princip startklar för svenskskydd lägre klass, vilket vi andra definitivt inte är (hoppas nu att jag inte trampar på någon öm tå) och det var verkligen jättejätteroligt att se dom jobba!
 
 
Av naturliga skäl, så är det ju inte Malin som stolpar utan....
 
 
......Lotta, som dessutom hade turen att få stolpa två diskreta rottispojkar under helgen, dvs Zumo och alldeles egna Mulle. Dessvärre så körde dom precis efter mig och Krut, så jag har inte en endaste foto på det ekipaget.
 

Tur att det finns självmordspiloter som vill figga!
 
Jaha, sen var det då dags för Marren och Lo. Jag tror att matte fick sig en överraskning, faktiskt....
 
 
 
 
Joråsåatt - Kulla Gulla´s Lo in action. <3
 
 
 
 
Älskar Joyce och hennes balla framtoning - är även ruggigt förtjust i Chatta. Dom är ett så härligt team, att man som blir alldeles varm och glad när man ser dom!
 
 
Hade också turen att få lära känna Gunilla och hennes hoffe en smula mer. Dubbelt plus för just rasen och för att Marren och jag bodde hos Gunillas mamma i Kopperberg i höstas!
 
 
 
Ungdomarna Katrin och hennes tik (har dessvärre glömt namnet) gjorde ett superarbete under helgen. Spännande att se var det bär hän!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Gällande lille Krut, så har jag ju haft lite issues kring skyddet, vilket jag också pratade med Jonas om. Han är förarvek (inte Jonas alltså - eller det vet ju inte jag nåt om) och är inte alldeles trygg i skyddsarbetet, så vi valde att lägga fokus just där.
 
Startade med arbete på kudde lördag morgon, avancerade ganska omgående till ärm, jobbade mycket med tryggt bitarbete och på söndagen körde vi faktiskt på med momenten i IPO l. Vi har ju tränat det lite smått, men jag tycker att Krut gjorde bättre ifrån sig, än vad jag vågat hoppats. Sammantaget så är jag galet nöjd med helgens arbete!
 
Sist ut av alla, var underbara ålderdamen Grappa och hon var ju på hugget som få!
 
 
 
Tycker att Lotta ser lätt fundersam ut.... Hihi!
 
Bortsett från detta lilla hunderi, så hann vi såklart käka lunch på thaien (börjar bli en klassiker) och middag på den nyöppnade bistron i byn. Jäklar i havet, vilket mysigt ställe, säger jag bara! Det var klar varning för att sitta-uppe-hela-natten-och-dricka-vin-och prata-tills-man-somnar-i-soffan, men pga av totally utebliven sömn natten innan, så kändes det ändå som ett bra val att skutta i luftmadrassen efter middagen.
 
Två dagar senare har jag alltså lyckats samla kraft till ett blogginlägg, och jag vill tacka er alla för en underbart rolig och chill helg! Jag vill naturligtvis rikta ett alldeles extra tack till Lotta som arrangerade hela klabbet, till Jonas som orkade med alla dessa rottisar med vidhängande förare - och dessutom klarade av att vara både pedagogisk och social - samt Marren för sällskap och styrning med tältet. <3
 
Vi ses snart igen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Björn:

skriven

Vad mysigt ni verkar haft det älskling :)

Kommentera här: