Krut hade rätt!

Vad är väl en träningstävling mot en långpromenad i hemtrakterna?! Ja, bortsett ifrån en ypperlig möjlighet att stämma av hur vi ligger till i formen, en härligt hundig dag tillsammans med likasinnande och att jag har längtat massor efter just den här dagen, naturligtvis.....
 
Nu löste det ju sig så finurligt, att lille Krut blev dålig i magen just natten till idag, varpå den redan slitna matten (läs jag) rände ut och in med tävlingshunden x antal gånger, vilket i sin tur resulterade i att både han och jag var snudd på avlidna, när klockan ringde klockan jättetidigt. Efter lite resonemang med mig själv, valde jag att avstå (trots att det sved som f-n) och det fick bli en dag på hemmaplan istället.
 
Nu var det inte något jättestraff att behöva umgås med sambo och Drakmoster en hel dag, snarare tvärtom, och för er som undrar, så mår Krutens mage betydligt bättre. Win win situation för alla inblandade alltså!
 
Att nu bo mitt i mina älsklingspromenadmarker, är inget annat än ren och skär lyx! Att bara behöva gå ut genom ytterdörren och rätt ut bland fält och mysiga grusvägar, gör att jag blir en snäll och rar och genomgullig liten människa, istället för Häxan Surtant bland alla lösspringande hundar i vårt gamla boende.
 
 
Det är typ här vi bor, och inte stör det mig att ha den här utsikten med Blåkulla Ridskola i bakgrunden.
 
 
 
På väg mot Kalvsvik....
 
 
Sötlöken har grävt lite sork. Kan f ö säga att jag har hört ryktas, att sorkarna flyttar från Västerhaninge i raketfart, sen Släkten-är-värst kom hit!
 
 
Förstår jag inte alls, men kan konstatera att våra promenader, rent allmänt, tar dubbelt så lång tid nuförtiden....
 
 
Inget är som väntans tider....
 
 
.....på familjens absoluta stornöt!
  
 
 
Bara för att det är vackert, liksom.
 
 
Hahaha! Den här bilden får mig att tänka på filmen Blues Brothers!!!!
 
Så småningom kom vi till Jordbro gravfält, där vi tänkte oss en liten paus....
 
 
Seriöst, vad är det med denna hund?! Drama har fullständig koll på att man lägger sig ungefär vid sin människa, medan Kruten mest krånglar och trasslar - samtidigt som han verkligen undrar varför vi sitter just där vi sitter! Det är t ex här som detta med träningstävling känns högaktuellt...
 
 
Alltså, den här lilla godingen med sin leriga nos. <3
 
 
Åsså han..... <3
 
Efter lite rast fortsatte vi hemåt, men nog blev det några stopp till - i alla fall! Vi är ju lite nyfikna av oss, sambon och jag...
 
 
En av alla fantastiska gravsättningar.
 
Efter att ha lusläst informationstavlorna, fick vi klart för oss att det fanns mer att se på andra sidan pendeltåget. Sagt och gjort, det var vi tvungna att kolla såklart.
 
Det visade sig vara väl värt mödan och ytterligare nya miljöer öppnade sig. Nu ligger det överst på vår upptäckarlista till nästa hundpromenad, men vi passade ändå på att låta Drama och Krut busa av sig den allra sista energin.
 
 
Krut ser rent samlad ut i jämförelse med...
 
 
....denna moster! Med tanke på att hon är skendräktig och en anings slö, vill man som inte tänka på hur det är i vanliga fall!
 
Denna lilla tripp tog bara tre timmar och nu är vi hemma och mår bra, alla fyra. Det var kanske inte hela världen att schemat ändrades i alla fall då ra´.... Hihihi!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 anneli molin:

skriven

hahahha oj vad ni går,,jag håller med här i sorunda är det samma sak man går å går....

Kommentera här: