Alltså, fy tusan vad vi har det bra just nu!

Japp, det är precis så det är! Vi trivs som fisken i det berömda vattnet, alla fyra, och typ ingen vill egentligen åka hemifrån. Fast en och annan hundpromenad i helgens fullständigt fantastiska vinterväder skadar ju aldrig....
 
Igår skuttade vi faktiskt upp relativt tidigt, för att vara icke-småbarnsföräldrar, käkade frulle i det där köket som jag var så himla skeptiskt till från början, och som vi numera typ bor i, och tog sen en helt underbar promenad till gravfälten i det strålande solskenet.
 
 
Västerhaninge kyrka.
 
 
 
Åby Prästgård.
 
 
Sambon och Släkten-är-värst på upptäcksfärd.
 
 
Drakmoster har råkoll!
 
 
Familjens galning.
 
 
Odlingslotter i Åby Prästgårds regi.
 
 
En liten Krut i den härliga vintern.
 
 
Lite hästar piggar alltid upp tillvaron. I alla fall för mig - tveksamt för den allergiska sambon....
 
Efter detta mysiga, fräste vi in till stan och hämtade min nyinköpta tavla - som var exakt så perfekt som jag hade hoppats - och därefter till dagens tråk, dvs städning av gamla lägenheten. Nu ska jag väl inte gnälla, eftersom sonen var behjälplig i allra högsta grad samt att sambon och jag var superflitiga. Kan bara konstatera att det lär bli några varv innan vi är klara....
 
Å andra sidan var mysfaktorn desto högre, när vi kom hem!
 
 
 
 
 
Det börjar, i sanning, likna ett hem!
 
Sen gick det som det brukar, vi hade - återigen - planer på att besöka den lokala kinakrogen, men det var så mysigt att vara hemma, så det fick bli egen kycklinggryta a la thai istället med en ostbit som efterrätt.
 
Imorse vaknade vi till ett strålande vackert väder, som inbjöd till uteaktiviteter. Jag har ju min stadiga söndagsaktivitet inbokad i form av hundträning, så Släkten-är-värst och jag brände iväg till Sorunda, medan sambon hittade ett frivilligt självmordsoffer att köra lite MTB med. För Dramas del, blev det både lydnad och spår, medan lille Krut körde skydd och lydnad.
 
Drakis är ju alltid som ett krummelurpiller och så även idag. Lydnaden var väl mer overloaded än bra, men inte saknas det vilja inte! Spåret gick super, trots förledande och distraherande har- och rådjursspår!
 
Lille Krut jobbade jättefint i skyddet och går faktiskt från klarhet till klarhet (rätta mig om jag har fel, gruppen)! Och efter ett års träning, börjar även jag göra rätt, vilket säkert underlättar för hunden ifråga... Hihi! Körde även igenom lydnadsdelen i BH-provet, vilket iofs gick bra, men jag var inte helt nöjd. Håller ju på att träna in externbelöning, vilket förde med sig att Krutens fokus låg mer på den än på det fria följet. Jaja, det är bara att träna på - han är definitivt i någon typ av utvecklingsfas, som det spretas och hoppas och studsas!
 
Väl hemma stod kinakrogen först på schemat - för tredje gången på tre dagar. Men kan ni tänka er, vi ville mycket hellre vara hemma idag igen. Då tog världens gulligaste sambo tag i saken, traskade upp till centrum och köpte hämtmat. På det viset, kan vi ju både äta kinamat och vara hemma!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 anneli molin:

skriven

du skriver så roligt skönt att få skratta.. och ja ni och du åxå har blivit riktigt duktiga,, å du lena hänger åxå med bra nu,,,kraaaaam

Svar: Tusen tack, Anneli! Det börjar gå framåt i firman :)Kram, kram, kram
Lena Törnqvist

Kommentera här: