Vi närmar oss jul och livet går sin gilla gång...

Har haft sambon hemma över helgen, och det var en slutkörd och hemlängtande sambo som landade bland julstjärnor och adventsstakar samt en och annan tomte. Vi är lite i ofas just nu, han och jag - han jobbar stenhårt och har inte en tanke på julen, medan jag, å andra sidan, har mer tid än någonsin tidigare, och har redan hunnit en ansenlig mängd förberedelser i form av inlagd sill, köttbullar och annat smått och gott. Tyvärr, eller vad man nu ska säga, har jag även tid att fundera på senaste årens händelser, och konstaterar att det blir första julen utan mamma  och tycker att det är lite bittert att sitta här, i vår mysiga lägenhet, ha den här tiden för eftertanke, slippa all julstress, och inte kunna dela det med mamma, pappa och syrran - och till viss del faktiskt även utan Björn.
 
Men, ni vet, det som inte dödar, det härdar, och jag är som den där gubben med blytyngd i botten - jag viker ner mig tillfälligt och sen står jag där igen - och tur är väl det! Det har nämligen varit lite småsvajigt kring Släkten-är-värst också..... För några veckor sen, fick Drakmoster ont i ett öra, vilket renderade i ett veterinärbesök och tillhörande medicinering. En vecka senare, började plötsligt lille Krut halta, vilket ledde till ytterligare veterinärkonsultation. Svar: Furunkulos, asolspritförband och koppelpromenader tills det ger med sig. Behöver jag ens nämna hur det är att leva med Krut i kombo med korta koppelpromenader?!
 
 
Just precis, ett oändligt tålamod och en himla massa ackumelerad energi. Hahaa!
 
Till min stora glädje, var han bättre redan i lördags, varpå han kunde göra ett miniuppletande medan Drama tog med husse på ett långspår i skogen, och igår, söndag, var han ännu mer återställd. Vid det laget, valde vi att sticka ut och spåra med båda blådårarna, vilket gick som en dans!
 
Efter gårdagens spår, fräste vi till Nynäs och käkade puttrig lunch hos Jessica och Uffe, i deras nyinköpta radhus (Wallenbergare jo, jag tackar, jag), innan vi landade hemma igen.
 
Efter jobbet idag, tog jag en härlig promenad i det nya "krispiga" uttrycket (dvs lite kallt och frostigt), och det var som rena safarin. På en timme hann jag se åtta dovhjortar, varav en var vit, en räv samt två obestämbara rovfåglar! Sån´t gillar jag!
 
Imorgon har jag dejt med Anneli och schäferligan på förmiddagen, och sen bär det av till jobbet. Kan, som passus, tillägga att jag trivs väldigt bra på nya jobbet! Vi har nu fått "knorr" på gruppen och det är dynamiska och utmanande dagar - helt i min smak!
 
Onsdag väntar hundträning med Liselott, lördag är det ridhusträning samt julkäk hos mig och söndag ska jag på bio med Felicia.
 
 
 Inte sitter det fast inte och julen lär ju komma och gå, i sedvanlig ordning, även om tiden är något ur led just detta år!
 
 
 
1 Jessica Rönnberg:

skriven

Tack för en urmysigt EM i söndags så kul att ni tittade förbi.❤️😊 kram

Svar: Det är såklart vi som ska tacka!Kramis
Lena Törnqvist

Kommentera här: