Hade nästan glömt bort älskade landet....

Vet ni, det är nästan så illa - att vi hade glömt bort att vi har vårt andningshål i världen! Bedrövligt var ordet, minst sagt, men ack så sant. I och med flytten och därefter lilla mamsen bortgång, kändes Furudal fjärran - plötsligt! Nåväl, sambon och Släkten-är-värst fräste i alla fall iväg i tisdags kväll och jag konsulterade SJ och anlände i onsdags. Det kändes som 1000 år sen sist, och det har hunnit hänt så mycket sen nyår, att vi som var tvungna att "knö in" oss på nytt liksom. Nu gick ju det ganska fort, så idag känns allt lika hemtamt och kärt som vanligt...
 
Igår tog vi oss en tripp till metropolen Mora, för byte av däck samt inköp av gympadojjor till mig. Att vara utrustad med så sjukt dåliga fötter som jag är, är direkt olämpligt när man har rörelse som, typ, hobby. X antal hundralappar fattigare, seglade jag ut i vansinnigt tjusiga rosa Nikeskor och önskar nu både hälsenor och hälsporrar all världens väg!
 
Idag hade sambon ett tungt (haha) arbetspass på förmiddagen, och köket såg ut som en databas när resten av familjen vaknade till liv.....
 
 
......och därefter körde vi en skafferirensning, när sambon ändå var igång så att säga! Hihi!
 
 
Se sån stil han har!
 
Sen var det då äntligen dags för det väsentliga - dvs hundträning! Efter lite kuskande efter snöfri mark, landade vi vid skjutbanan.
 

Ingen skillnad på skogen, oavsett, det är lika fint överallt!
 
 
 
 
 
Basen upprättad och grillen tänd, men först är spåren utlagda såklart.
 
 
Sambon och Drakis drog iväg på ett ganska rejält spår, som gick bra. En apport bort, men annars som en smäck. Duktiga är dom, båda två!
 
 
Purjot och jag på väg ut i spåret. Hade ruskigt bra förberedelse idag, vilket också genererade ett superduperbra arbete!!!! Känns som om det var nästan det bästa spåret Kruten nånsin presterat faktiskt - fint fokus och bra intensitet (trots ett liten köttbullematte som ankare bak i linan). Har ju börjat träna in "ligg" vid apporten och det gick bättre och bättre för varje pinne, trots att det är en bra bit kvar. Kan säga att jag är mer än nöjd med lille Krut denna fredag den 3 april, nådens år 2015!
 
 
Väl hemma på tomten igen, pimpade jag en buske med fjädrar - det är ju ändå påsk, menar jag. Det var inte helt enkelt, eftersom Krut tog bort dom fjädrar jag satte upp, men till slut blev det ändå en "påskbuske". Kanske inte så snygg, men påskig....
 
 
Ha en fin helg, alla vänner!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: