KM på Nynäshamns BK

Jag, Krut och all denna lydnad, ger definitivt mig gråa hår. Tror inte att det bekymrar Kruten så värst mycket, men vad vet jag. För att få lite styr på mig själv, mina nerver, Krut´s koncentration och fokus (fast det vet inte han om), så har jag börjat träna för instruktör i lite lagom dos, vilket känns både stabilt och tryggt.
 
Efter vår senaste lydnadsstart i juni, har jag lidit lite av fenomenet "kalla fötter" och dragit mig för nästa start. Nu dök det upp ett KM på klubben och plötsligt kände jag, att nu jäklar, får jag lov och ta mig samman! Vilket jag också gjorde och följaktligen stod uppställd i Nynäshamn kl 10 imorse, iförd Släkten-är-värst och bästaste dottern. Och inte hjälpte det att det var en inofficiell tävling bland människor jag känner - inte då! Som vanligt kände jag mig lätt illamående av nervositet, men försökte faktiskt prata lite förstånd med mig själv.
 
Nåväl, platsen gick alldeles utmärkt och då lättar det ju litegrann. När det var vår tur inne på planen, så kände jag mig rent lugn (med mina mått mätt) och jag tror faktiskt att det speglade av sig på Krut. Han är aldrig hittills varit så samlad och fokuserad!
 
Betyg som följer:
 
Platsen 10 p
Fritt följ 8,5 (pendlar ngt, sätter sig inte vid ett tillfälle)
Läggande 10 p
Inkallning 10 p
Rutan 10 p
Apportering 8,5 p (studsar på föraren, tuggar ngt)
Hopp 10 p
Fjärren 10 p
Helhet 10 p
 
Summa: 192,5 p
 
Alltså, dra på trissor vad sjukt, snuskigt nöjd jag är med min rottispojk!!!! Vi kom på 2:a plats (med samma poäng som vinnaren, där fria följet avgjorde) av åtta startande och fick så mycket beröm av domaren att jag nästan rodnade. Gladast blev jag, som alltid över kommentarerna kring Krut´s härliga attityd!
 
 
Måtte jag nu klara av, att ta med mig den här härliga känslan inför nästa tävling!!!!!
 
1 Sussie, Myzzko o Vinna:

skriven

Härligt vilka fina poäng! Helhet 10 det är roliga poäng att få:-)

2 Sussie, Myzzko o Vinna:

skriven

Härligt vilka fina poäng! Helhet 10 det är roliga poäng att få:-)

3 Maritha:

skriven

Ja poängen talar sitt tydliga språk!!!!! Ni är super duktiga!!!!!!

Fnissar lite åt kommentaren studsar lite på föraren, just det känner jag igen mig lite i!

Kraaaaam

4 Lena Wadman:

skriven

Stort Grattis med jättefina poäng och kommentarer. Go Lena Go.

Är impad att du tävlar eftersom du är så nervös. Det är därför inte jag tävlar jag tror jag ska dö av nervositeten.

Lycka till på nästa tävling.
Lena med Märta

Kommentera här: