Jag är så nöjd med den röda tråden i mitt liv!

Det är som slut på förvirring och planlöst irrande - jag håller mig till en och samma linje i det mesta jag gör, och det känns så skönt! Jag har ju dessutom tillskansat mig en viss erfarenhet med åren, vilket gör att jag känner mig relativt trygg med det jag gör, åtminstone när det gäller tvåbenta individer..... Har tagit viss tid att inse att den fyrbenta - och det är inte Drakmoster vi pratar om - har liknande behov, men nu så, nu är vi på banan där också!
 
Jag pratar naturligtvis om det som allt kretsar om nuförtiden, just precis - diagnoser!!!! Hahaha, jag hoppas att ni kan göra som jag - ta det med lite humor - för jag skulle aldrig drömma om göra mig rolig på andras bekostnad, men i alla fall. Faktum kvarstår, jag har vigt mitt yrkesliv, och i viss mån även privat, åt diagnoser av allehanda slag, vilket jag f ö finner otroligt spännande och stimulerande, och nu verkar det inte bättre än att jag sitter med en tävlingshund av samma skrot och korn! Ni ser, den röda tråden!
 
Numera har ju lille Krut och jag problem med platsliggningen, åtminstone när vi tävlar, och jag och min instruktör Lotta, har lagt ner mycken tid och träning på just detta. Och vet ni, nyckeln ligger sannolikt i Krutens problem med koncentrationen! Ha, säger jag bara!!! Är det någonting som jag är påläst på, så är det just det - detta med problem med koncentrationen - så inte skrämmer det mig inte.... Man kan även kalla tävlingshundens bristande fokus, för en rejäl dos nyfikenhet, viss omognad osv, osv, men visst tusan har han problem med fokus, han Kruten!
 
Idag har vi i alla fall ägnat en hel timmes träning åt stabil platsliggning och det hela slutade mycket, mycket bra. Krut var, som vanligt, ytterligt tjänstvillig, och när han väl hade hajat vad som krävdes, var han hur duktig som helst. Framöver kommer jag att skriva schema åt lille Krut, med detaljerad planering av träningen, så han är väl förberedd att utföra stordåd, precis som dom flesta andra med diverse diagnoser! <3
 
 
Älskade galning!
 
1 Anette:

skriven

<3
Kramis

Kommentera här: