Hejsan, min lilla blogg och hej till er som läser om våra vedermödor!

Har faktiskt inte haft så värst mycket att skriva om sen sist. Det har varit vardag, det har varit jäkligt grått och vi har varit sjuka - dessemellan har vi jobbat ganska mycket, både sambon och jag. Lille Krut blev ju befriad från träning för en kortare period, efter senaste tävlingen, vilket har varit ganska skönt faktiskt. Vi är ju alltid så uppbokade med tider hit och dit, och det är, i sanning, härligt att vara lite lös och ledig ibland!
 
Den gångna veckan har inte varit särskilt rolig, eftersom både den bättre (?) hälften och jag har legat däckade i någon sorts influensa. Sambon låg redan förra helgen och jag stod på benen till tisdag eftermiddag - vilket egentligen är värsta ljuget, eftersom jag avverkade tisdagens aktiviteter med liten elev, på ren och skär vilja! Oavsett influensa eller inte, så hade lilla eleven och jag en toppendag i stan, med både julskyltning och julmarknad, lunch på restaurang och mysfika i Gamla Stan, och vet ni - det var vi sannerligen väl värda, efter den här hösten!
 
Väl hemma efter den lilla trippen, visade det sig att jag hade nästan 40 graders feber och var jätterisig, och sen höll jag på med att vara det i ett par-tre dagar. Nog om detta trista!
 
Idag var jag äntligen på benen igen, och det var samtidigt dags för årets första ridhusträning med ipogänget. Kallas tur! Hade dessutom förärats med titeln Ordningsman, vilket innebar insamling av gruppens stålar kontra avgiften för ridhuset samt skapande av startlista. Uppgift lättare än lättast i alla fall ang stålarna - gällande startordningen, så var allt som vanligt, dvs oppurtinistiskt och vildsint och spretigt. Men jag försökte, det gjorde jag verkligen.....
 
 
 
Ja, ni ser ju själva.....

Började med att gå ett spår till Drakis, med en massa vinklar och apporter, som fick ligga och mojsa till sig ordenligt medan vi körde skyddet, och tänk sen, vad hon var duktig, mattes lilla stjärna!!!!
 
Lille Krut var också duktig, må jag säga! Lydnad med störning av Jimmy, och skyddsärm och skul osv, osv, osv och han gick faktiskt jättejättebra! Vi provade också utkallning för första gången, och det gick så bra, att jag glömde att göra rätt - men bara första gången (som jag gjorde fel alltså)! OBS! Hav förtröstan med bildkvalitéen - Anneli fick ingen riktigt sprutt på kameran.
 
 
Lite som en pressfotografering - folk överallt typ!
 
 
 
 
 
 
 
 
Lite lätt surrealistiska bilder, men visst ser ni vad fint han jobbar, han Kruten?! För egen del, känner jag mig nöjd med att vara lite suddig i kanten! Hihi!
 
Väl hemma igen, var Krut tvungen att kontrollera att hans nya bästisar, Tomten och Tomten, var på plats och därefter slocknade han som det lilla ljus han är!
 
 

Drakmoster är på väg in i löp, och är liksom lite extra på hugget (hur nu det är möjligt), men efter att ha visat sina allra, finaste tänder för systersonen, kastat lite ben i hallen och så.....
 
 
drog även hon sig tillbaka och nu ska jag titta på Torpederna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Anneli Molin :

skriven

Hallå där det var ju kameran som var seeeeg ju ,, jag fick några bra bilder iallafall ju 👏👏😜😜

Men vi hade som vanligt tooooligt å hundarna var jätte duktiga å det är kul att se framgångarna hos alla , även om förarna inte alltid hänger med ,,, 😂😂

Svar: Det vet jag väl, Anneluttan! Ang just det där med att hänga med, så är man ju iaf i gott sällskap - och det är en stor tröst! ;)
Lena Törnqvist

2 Anneli molin:

skriven

Ha ha ha japp namnlöst sig aldrig 😜👍😃

3 Anneli molin:

skriven

Man lär sig inte så ska det vara

Svar: Har du tullat på spriten, Anneli?!
Lena Törnqvist

Kommentera här: