Oväntat besök av Linda och spår för hela slanten!

Idag är vi faktiskt lite "dagen efter", om sanningen ska fram. Jag laddar så mycket inför tävling, att jag är helt slut dagen efter. Faktum är, att även tävlingshunden är något mindre spänstig - med betoning på mindre....
 
IPO-spår stod på schemat för dagen, och helt oväntat och mycket glädjande, fick vi sällskap av gulliga Linda från Rättvik! Hon befann sig i Gnesta, och tyckte att hon "lika gärna kunde ta vägen förbi mig" på vägen hem till Dalarna igen. Schysst inställning, för direkt "vägen förbi" är det väl ändå kanske inte. Hursomhelst, så var det galet mysigt!!!
 
Och sen var det ju så oerhört roligt att få tillfälle att visa våra vackra träningsplatser för Linda!!!! IPO-spår ska ju företrädesvis ske på fält, och fält blev det...
 
 
 
 
Det känns så bra att Linda fick se det allra vackraste av - i detta fall - Tungelsta! Nu har hon något att jämföra storskogarna i Rättvik med och jag lovar att hon aldrig mer kommer att klaga! Jag menar, hur mysigt ser detta ut?!
 
 
Men för all del, nog kan det vara oerhört fint bortöver Mulsta - det är bara det att den nya vägen tar bort tjusningen en aning. Fniss!
 
Hursomhaver så var det ju spår som var aktuellt och det stod lite olika önskemål på listan. Micke, Ingereva och Nenette skulle lägga ipo-spår (och jag förstås till Krut), medan Linda och jag ville ha skogsspår till Jersey och Drama. Alltså fräste vi iväg bort mot Ekeby och lade varsitt spår och återvände sen till fältgänget bland pendeltåg och hyreshus där jag lade två korta spår till Kruten. Herregud, vilket sjå att räkna fotsteg och lägga korvbitar i fotspåren och ha sig - vi får väl se hur det blir med detta!
 
 

Först ut för dagen, var Ingereva och Karma. Gillar bakgrunden med pendeltåget....
 
 

Micke och lilla primadonnan Bella och så Ingereva igen - fast nu med Rolle.
 

Och så långt där borta har vi Nenette och en jätteduktig Werax!
 
Jaha, och därefter var det då dags för Kruten att ta sig an sitt livs första ipo-spår. När man är van att spåra över stock och sten, så kändes det rätt fjösigt till en början, ärligt talat....
 
 
Började med att visa spårhunden var han skulle spåra!
 
 
Sen gick det riktigt bra en meter eller två....
 

När han stannar och letar korv, måste jag faktiskt vända mig till experten Linda och fråga om det är okej eller inte?!  Svar: Nej!
 

Men där är i alla fall slutet!!!
 
Spår nr 2 gick dock något lite bättre - glädjande nog!
 
 
 
 

Dagens lärdom inom ipo-spår: Krut behöver definitivt längre spår och kanske inte fullt så tätt mellan godisbitarna. Spännande att se vart det bär hän!
 

Min fria, lyckliga rottisgrabb! <3
 
Efter alla fältspår till höger och vänster, var det dags för Linda och mig att dra till skogs igen - Drama och Jersey väntade på lite arbete ju!
 
 
Hahaha, denna lilla dam sätter man sig inte på - det är ett som är säkert!
 
 
Och definitivt inte denna brutta - så det så! <3
 
Drama gjorde ett grymt spår och fick slita ganska hårt bland sly, avverkad skog och kärr. Tappade lite fokus på mitten, men hittade tillbaka och styrde upp det hela på bästa sätt.
 

Söt?! Drama?! Nejdå, inte alls - bara helt bedårande! <3
 
Enligt Linda så gjorde Jersey ett bedrövligt spår, men vad gör det när man har ett så fånigt gulligt tjänstetecken?!
 
 
Ser ni hur litet detta är - passar typ runt Krut´s nos eller nå´t....
 
Vet inte riktigt hur jag ska summera den här helgen, men den spontana känslan är "urtrevlig och helt i min smak"! Mer specifikt, så är jag naturligtvis jätteglad för gårdagens resultat, men jag är också glad för allt trevligt umgänge med allehanda puttriga hundmänniskor, jättejätteglad för Linda´s spontanbesök, megasuperglad för gemensam söndagsmiddag med sambo och bästa sonen och lycklig över att ha världens bästa rottisar! Nu väntar påsklov på jobbet och det brukar medföra skojiga aktiviteter och mysigt umgänge med barnen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Zoozoo-friends:

skriven

Hej!

Jag följer din blogg om dig och dina rottisar! :)

Jag har ett förslag om en generös rabatt för dig och dina läsare! Maila mig om du är intresserad, [email protected] :)

Varma hälsningar,
ZooZoo-Sarah

Kommentera här: