Faaaan, vi vann ju!!!!!!

Efter en otroligt trevlig kväll tillsammans med Vidablicks-gänget igår, hoppade jag upp i ottan (läs kl 05.15), väckte Släkten-är-värst och fräste mot Sala BK för lydnadstävling - igen! Har ändrat träningen lite sen sist, då jag kom på mig med att enbart ha tränat hela programmet - om och om igen - och det kändes lite som om Krut mest "gjorde", för att det liksom är så...
 
Efter det har jag bara tränat moment - i liten dos - mycket belöning och skoj. Försökt finslipat mer. Och kan man tänka sig - det gav ju bästa, tänkbara utdelning!!!
 
Att vi hade fladdrat runt i landet precis innan, var uppenbarligen inget som påverkade tävlingshunden. Han hoppade ur bilen - pigg som en mört och fokuserad som en hök (?), och jag kände mig fullständigt lugn och sansad. Tog en fika vid eget bord i klubbstugan och insåg att jag faktiskt kände mig helt bekväm med hela situationen. Kan bara konstatera, att det är en mycket bättre känsla än den där kräk- och svimfärdiga!
 
Platsen gick jättebra, likaså tandvisningen. Den här gången satt han still, men passade på att luta sin lilla lekamen mot domaren, som skrattade och sa, att det var inget fel på tillgängligheten... Näe, det vet jag minsann!
 
Jag startade näst sist, och när det var dags för uppvärmning, fortsatte Krut i samma goda stil. Som det lilla ljus (!) han är, hade han enbart fokus på mig - och så fortsatte det hela programmet igenom. Som vanligt, börjar det kännas som, så log domare och tävlingsledare upp till öronen, och återigen fick jag lovord för hans härliga attityd och lyckliga uppenbarelse. Det värmer ju i hjärtat, det, eftersom jag såklart tycker exakt detsamma!
 
Vid prisutdelningen, visade det sig att vi hade vunnit hela skiten - med 184,5 poäng!!!! Sanningen är, att jag fällde en liten tår - det kändes grymt!
 
Platsen 10 p
Tandvisning 10 p
Linförighet 9 p (ngt sneda sitt DK)
Läggande 10 p (snyggt lägg)
Inkallande 9 (snett sitt)
Ställande 8 p (DK)
Apportering 8,5 p (hoppar till vid gripande, bra gripande)
Hopp över hinder 10 p
Helhet 8 (går lite för långt fram o snett - pigg och glad)
 
När domaren tog i hand och gratulerade, passade hon även på att konstatera, att jag har mycket att jobba med! Återigen - nähä!!! Gapskratt!
 
 
Det roliga är, att han inte ens verkar påverkad av allt ståhej - men imorgon är det vilodag hur eller hur!
1 Caroline:

skriven

Fan vad kul! Grattis! Så duktiga ni är!

2 Carina:

skriven

Vilken liten pärla du har. Sicken sötnos. Grattis!
Carina

Svar: Jajjamän, pärla var ordet, sa Bill!
Lena Törnqvist

3 Sussie, Myzzko o Vinna:

skriven

Grattis vad roligt!

4 Jessica Rönnberg:

skriven

Ååå vad glad jag blir😃 Ni är SÅÅ duktiga. Hoppas Jag oxå kommer slippa den där illamåendes känslan på nästa tävling.
GRATTIS än en gång till finaste Lena och Krut. ❤❤🐾🐾👍

5 Helena & Pea:

skriven

Grattis igen!!! Vilka fina poäng!!!

Kommentera här: