Bruks SM på hemmaplan...

Det finns en gammal slagdänga som heter Hej Clown! och det är ungefär så det känns - Hej Blogg! Nu var det alldeles för länge sen jag bloggade, vilket dels beror på att det var väldans vad det var kämpigt att börja jobba och dels för att vi faktiskt inte har hunnit med något särskilt alls. Det har liksom varit fullt upp med att landa i vardagen. Dessutom har både Drama och Krut lyckats med konststycket att skada varsin tass pga vidlyftigt rörelseschema och därmed varit behäftade med vila (inte lätt med dessa två, kan tilläggas).
 
Igår var det ändå läge för lite lydnadsträning - äntligen! Mötte upp Lasse, Annika och Bitte på fotbollsplanen på Fornudden, på eftermiddagen, och hade några härliga timmar tillsammans, med den träning som passade var och en.
 
 
Hahahaha! Den här bilden är väldigt talande! Krut är så spänstig att jag liksom bara bryter ihop!
 

Men inte förminskar det kärleken, inte!
 

För Krut´s del så startade vi med en platsliggning, och det kändes faktiskt som om han låg mer stabilt än tidigare. Bådar ju gott, om man så säger!
 
Sen körde vi igenom ettan ytterligare en gång, eftersom två tävlingar väntar inom kort, och sammantaget gick SpindelTarzan riktigt fint. Han är ju så glad att man inte kan annat än att vara nöjd med honom, det lilla hjärtat!
 
 
Annika tränar ju inför tvåan och Basse gick som en klocka. Som här, t ex: Superfin ruta!
 
 
Lasse tränar detsamma som Annika och här gör Tess en fin apportering.
 
 
Dom hann även med lite mys i den tidiga sommarkvällen.
 
Jag körde igenom tvåan med fröken Fiol också, och hon är ju samma piggelinpiller som alltid. Det är något med Dramas uttryck, som alltid gör mig så glad. När jag tittar ner i hennes pigga och uppmärksamma ögon, får jag alltid en härlig känsla i magen!
 
 
Fjärren.
 
 
 
 
Rutan. Visserligen har sätter hon sig ner, men det spelar ingen större roll. Det faktum är vi har lyckats lära in rutan, räcker långt!
 
 
Fritt följ.
 
 
Apportering.
 
Passade även på att köra lite rallylydnad - mest för att det är lite skoj!
 
 
Drama har betydligt bättre koll än jag!
 
 
Avslutade det hela med att traska ca 50 m ner till sjön och låta Släkten-är-värst ta sig ett rejält dopp i böljan den blå. Nog är väl det, som kallas för livskvalitet!?
 
Nu är det lördag och sambon och jag fortsätter vårt privata Bruks SM med spårträning! Ha det gott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: