Är ni beredda på ett långt? Både bubbelbad och representation ska avhandlas!

Jobba bör man, annars dör man - men guuuu´, vad svårt det är att hinna blogga! Har funderat på att flytta bloggen till finest.se, där man kan få betalt, men känner viss tveksamhet till hur min hundblogg skulle stå sig i konkurrensen med White Room osv....
 
Nä, jag kör nog på i gamla, vanliga gängor och därmed rapporteras följande:
 
I torsdags måtte "Bortskämdasdes dagen på länge" ha inträffat. Ingela och jag var bjudna till Marie för lite bubbelbad och middag, vilket är lyx bara det. Men vad hände? Jo, dit kom vi, med diverse ohyror - dvs Drama, Krut och en liten Triton - och på plats fanns redan Peg, Tee, två puppilurer samt grisen Fanny. Medan vi lät alla jyckar (utom fröken Fis, eftersom tikarna inte kan samsas riktigt) röja runt på tomten, serverade värdinnan ett glas skumpa och lite, hastigt ihopsnodda, krustader.
 
 
Lilla Enzo hängde med dom stora rottisarna mest hela tiden!
 
 
Krut blev våldsamt förälskad i Par och önskade sig henne i present på sin ettårsdag (dagen efter). Efter att liten puppilur bitit Krut´s matte ( = mig) i handen lite senare, måste nog detta tas upp till diskussion! Blink, blink!
 
 
Nämen, en fotograf!
 
 
 
Vad ska man säga?! Supermysigt!
 
Efter ganska mycket kackel och lite kärlek, var det dags att äntra The Pool! Börjar med att visa kärleken...
 
 
 
Drama pussar ihjäl Ingela medan Marie har det lite mer chill - så att säga.
 
 
Sötlökarna Drama och Enzo.
 
 
....och så bubbleriet. Helt underbart! Och sen avslutades kvällen med följande:
 
 
 
Någonstans här dök, tack och lov, sambon upp, för annars hade jag nog aldrig mer åkt hem! Har tackat Marie ungefär 100 ggr redan, men gör det ändock ytterligare en gång!
 
 
Skäll inte på hunden i Kungsträdgården
 
Idag var det dags för ovanstående - och det var samma gäng som ovan-ovan ( - Marie, som passade puppisar). Blev upplockad av Ingela och Triton för vidare transport till Kungsan, där vi mötte upp Malin Åsanders sambo, som levererade ett tält och en massa rottisgrejer. Dessutom hade både Ingela och jag med oss egna prylar (jag hade fått låna fyra, jättefina böcker från Djurmagasinet i Tyresö) och i slutändan fick vi till en riktigt bra rottis"hörna"!
 
 
I torsdags sade jag, så stolt, att Krut är ju perfekt att ha med - så trevlig som han är! Det är han också, men efter ettårsdagen igår, måtte han ha drabbats att all världens hormoner - åtminstone till en början. Han tryckte till Triton och sa att han skulle hålla sig på sin plats och han skällde ut vaktparaden, som envisades med att passera på Kruts Gata. Eva-Lotta, Robban och bassetten Bazze kom på besök och höll på att skratta ihjäl sig (av skadeglädje, ska tilläggas). Förra året surfade Eva-Lotta genom Kungsträdgården efter Nemuz - nu var det min tur!
 
 
Jag försöker tänka goda tankar om min hormonstinna unghund och minnas att han faktiskt är jätteduktig på lydnad - som oftast....
 
 
Här säger jag: Duktig! Ser liksom det på läpparna.
 
Apropå läppar, så dök bästa dottern och hennes sambo Anton upp, med "barnbarnen" Xtra och Ralph. Alltid lika roligt att träffa gänget. I släptåg hade dom dessutom kompis Linda och hennes döva amstaff Tyra.
 
 
Dottern och pygméerna.
 
 
Dotra, Linda och hundarna i livlig teckenkommunikation. Ni är grymma!
 
Fick även finbesök av systersonen Niclas och liten Majken. Majken blev vådligt förtjust i Krut och ville inte titta på någon annan hund än honom - så det så! Så nu måste en rottweiler införskaffas till Gamla Stan.. ;)
 
 
 
Mycket folk var det - och många hängde vid oss. Att rottisar är lite spektakulera, är ingen tvekan - på gott och ont. Men kan man visa upp trevliga individer, som t ex idag, så gör dom - tveklöst - succé! Bl a dök det upp en äldre, senig och läderhudad kvinna, som stannade upp och förtjust tjoade: Här har vi hundarnas Rolls Royce, rottisen!!! Hon hade kört tjänstehund i hela sitt liv och var var helt såld på rottweiler och schäfer. Då blir man lite glad.
 
Efter en härlig och rörig dag, packade vi ihop oss sisådär 6-7 timmar senare, och for hemåt. Det är ju sån´t här som Rottweilerklubben ska ägna sig åt, vetja! Visa upp oss och göra trevlig PR för vår ljuvliga ras. Förvisso kräver dom en hel del av både det ena och det andra, men om dessa behov/gränser tillgodoses, så kan man ju inte önska sig en schysstare hund! Med stel rygg och värkande handleder, konstaterar jag matt, att jag inte kan tänka mig ett liv utan rottweiler. <3
 
 
Titta bara, så enormt gulliga och rara dom är!
 
 
1 Lotta M Maya:

skriven

Åh vilka mysiga dagar ni verkar ha haft. Strålande jobbat i Kungsträdgården, själva har vi tillbringat dagen på Botkyrka BK´s dagläger. Maya visade upp sig som en eminent sökhund och instruktören sa att -här ser vi skillnader rottisen är gjord för detta och använder näsan, en malle springer och vi kan ju undra vad sök innebär...då blev jag lite full i skratt...

Svar: Det såg vi ju redan på Nacka BK den där dagen, Lotta, att Maya har söknäsa! Skitrolig gren att träna. Och Kungsan gick kanon!
Lena Törnqvist

2 Anonym:

skriven

Jaa, vad vore ett liv utan ROTTWEILERN<3<3<3

3 Anonym:

skriven

Oj, kommentaren blev anonym, de e rottentottarnas mamma som skrev<3

Svar: Hahaha! Det förstod jag väl! kan bara hålla med - och tänk vad trist livet vore utan sneda ryggar och ledbrutna kroppar.....Kram på re´
Lena Törnqvist

4 Jessica:

skriven

Härligt att få göra reklam för denna ras, synd att man aldrig vet när det ordnas sådana här grejer. Så man kan visa upp sin fina och toppensnälla hund. ❤🐾

Svar: Jessica, nästa gång LOVAR jag att kontakta dig! Det blir tjatigt med samma Krut i "montern" varendaste gång. :)Kram
Lena Törnqvist

5 Eva-Lotta:

skriven

Så härligt ni såg ut att ha det hos Marie! Kul att ses som hastigast igår och du får väl ursäkta att jag fnissade åt dig och Krut, känner allt för väl igen mig själv och Mr. Nemuz :-) ;-) Hoppas att du inte är helt ledbruten idag ;-)Men de är härliga hundar, om än något jobbiga mellan varven under uppväxten. Här är vi inne i period nr 2 av jobbigheten, vilket är en aning påfrestande.

Men jag tyckte mig klart se att Krut gärna vill ha en basset hound i familjen nu ;-) En hund som var klart mycket enklare att gå med i Kungsan :D

Ha det så bra!

Hälsningar
Eva-Lotta

Svar: Kära Eva-Lotta, jag bjuder så gärna på ett fniss - du bjussade på ett i höstas... Och självklart ska Krut få en egen basset!!!! Ringer dig om nummer till Bazze´s uppfödare... ;)Kram
Lena Törnqvist

Kommentera här: