Liten kennelträff och MASSOR av träning och annat skoj!

Det som skulle bli till en träningsdag i all enkelhet, utvecklades till en härlig helg med både "folk och fä"! Vi skulle träffa Krut´s uppfödare, Dorthe och Anders, samt några andra valpköpare för en träningsdag i lördags. På ett tidigt stadium kände jag att det skulle vara skönt att slippa hoppa upp i gryningen för extrajobbet på söndagen, så det avbokades, varpå sambon raskt bokade hotellvistelse i vår favoritstad - Örebro. F ö på vårt favorithotell, Stora Hotellet, precis vid slottet. Vi har bott där tidigare, när vi har besökt Sofia under hennes studieår i stan, och har bara positiva minnen!
 
För oss stockholmare blev det tidig uppgång för avfärd mot världsmetropolen Tripphult, där vi skulle tillbringa dagen.Förvånande nog var bilen totalt fullproppad, trots endast ett dygns bortavaro, men det blir lätt så när man reser med tre rottisar och deras entourage. Detta väckte f ö en del glada miner hos det övriga sällskapet och samtliga undrade om hotellet visste att vi hade tre st av dessa "bedrövliga kamphundar"?! Dessutom dyngsura efter en dags träning i hällande regn....
 
Återigen kan jag bara konstatera att jag älskar att träffa nya människor! Det var så himmelens trevligt att få möjlighet att träffa ett par stycken av Krut´s syskon med familjer och vi hade en så givande dag tillsammans! Det var lydnad och spår med valparna, som alla var superduktiga, och Dalia och Drama gick varsitt spår där några hängde med och kollade. Drama jobbade fantastiskt fint och det var roligt att kunna visa upp ett bra spårarbete för Anna och Richard, som inte har riktigt samma erfarenhet som jag har. Det är väl en glädje att kunna dela med sig av vad man kan, tänker jag?!  För egen del passade jag på att lära mig en massa av Anders och Dorthe!!!
 
        
 
Brorsan Nero, Dorthe med sin Alize, balla syrran Dessie och så Dorthe som kör lite slalom med Alize.
 
 
Helt osannolikt, så lyckades vi sammanstråla med Ullis och Keeponix Chaos (boende i Åre), som just denna helg hade familjeträff i Hallsberg! Jag är så glad över våra små träffar genom åren - tycker så mycket om er! <3
 
Trots ihållande regn, så var vi såklart tvungna att ta det där fotot - ni vet - på gänget som var med!
 
 
Bortsett ifrån att Krut och jag inte alls är på samma våglängd, så får väl detta duga.
 
 
Ann-Britt och Dessie är inte heller på samma våglängd - men glada!
 
 
Det här är min favorit! Stackars kennelpappa ser trött ut! Aldrig blir det väl någon ordning....
 
 
En annan favorit - själva Nero försvinner ur bild!
 
 
Eller denna? Jag flinar i vild förtvivlan!
 
 
Men nu så! Inte perfekt men i alla fall hyfsad ordning! Att fota valpar och deras förare är inget lätt jobb!
 
Efter att ha tillbringat x antal timmar i fullständigt hällande regn, skildes vi åt för den här gången. Jag hoppas att vi ses igen snart! Dorthe och Elsa drog iväg till Varberga medan sambon, jag, Drama och Krut åkte till hotellet för dusch och ombyte. Om det var skönt att få på sig torra kläder? Näe, inte speciellt!
 
 
Och inte lockade denna något vidare heller!
 
Nåväl, ombytta och tjusiga, pep vi iväg till Dorthe och Anders (och Elsa ska väl tilläggas), för en trevlig middag ett par timmar. Det var mysigt, det var gott och det var härliga samtal. TACK! <3
 
Väl "hemma" igen, hade Björn och jag liksom bestämt att vi skulle gå ut och ta en öl, så då gjorde vi det. Alltså tog en öl - under tomt stirrande på alla andra som hade en partykväll på krogen. Vi var så trötta, att ögonen gick i kors, så väl tillbaka på hotellrummet, slockande vi (inklusive hundarna) som små rara ärtor i våra sängar! En bra dag!
 
Nästa morgon fick jag "dra mig" lite, medan sambon och Krut geocachade en liten sväng. Det kan sammanfattas väldigt enkelt - skönt! Efter en urmumsig hotellfrukost, drog vi vidare till Örebro BK, där vi strålade samman med Anders, Dalia och Dacke. Det är så jäkla roligt att träna med både Anders och Dalia! Med Anders för att han är duktigt på det han gör och aldrig lägger värderingar i saker och ting, och med Dalia för att hon och syrran Drama är löjlkigt lika! Samma energi, samma vilja att jobba, samma pingpong-hjärna innan dom liksom stannar upp och lyssnar på det man försöker säga, samma glädje! Helt underbara är dom!!!!!
 
Ang brorsorna Krut och Dacke, är det liksom inte mycket att säga. Dom gör det dom kan vid 6-månaders ålder, och det gör dom bra. Dom är coola, balanserade, gruffar inte mer än vad som ev behövs och har en härligt positiv inställning till livet. Schyssta hundar är vad det är!!!! Anders hade väl lite farhågor ang Krut´s utställningsdebut, men jag lovar att inte nämna några namn...... Blink, blink!
 
Som om inte detta räckte, blev vi bjudna på sjukt god äppelpaj, av Dorthe, på hemvägen och vi säger tusen, miljoner tack för härliga dagar! Ser fram emot kennelläger i vår!
 
Avslutningsvis måste jag säga, att jag är så glad för alla fantastiska hundkontakter som jag har fått i och med våra fyrbenta. Visst finns det galet mycket skitsnack och tråkigheter, men det finns också en mängd kunskap, välvilja och positivt tänkande! Det gäller bara att våga anamma det som känns rätt och välja bort surdegarna! See you!
1 Carolin:

skriven

Ni verkar haft en underbar helg, precis som vanligt!!
Ses om nån helg då! Kramkram!

Svar: Trevligt var det! Nu tränar Krut och jag idogt inför utställningen..... ;)Kramar
Lena Törnqvist

2 Carina:

skriven

Jag beundrar er energi och ert engagemang. Att ni bara orkar, men jag förstår att det är sånt här som ger energi och glädje. Kul!

Svar: Tack Carina, men det är ju liksom min/vår hobby, så det är inte en så stor uppoffring. Jag har definitivt mina mörka stunder, men dom är jag inte så pigg på att "hänga ut" på nätet. :)
Lena Törnqvist

3 Carina:

skriven

Nej, det förstår jag väl. Man ska göra mycket av det man blir glad av - snabbaste vägen till lycka:)
Kram Carina

Svar: Eller hur - det måste vara det fiffigaste! En oupplevd dröm, än så länge i alla fall, är dock att få bo som ni bor, men det kanske kommer. Kram
Lena Törnqvist

Kommentera här: