Kunde det inte bara ha räckt???!!!

Till ljuden av sommar - dvs surrande, grannen Per´s prat tvärs över gatan, lite snickrande och lite så - bestämde jag mig för att träolja barnbarnet Ludvigs låda (ja, ni vet - kastet).

Fram åkte pensel och träolja och jag tog mig verket an, med en from känsla i kroppen - kände mig liksom duktig. Men se på f-n, naturligtvis räckte inte träoljan till dom sista 10-12 små facken i lådan, så nu står den där och är alldeles ofärdig på ett yttepyttelitet ställe. Varför är det alltid så?!

Tack och lov finns Bettan, som hade en skvätt över, så det är verkligen inget stort problem. Liksom bara undrar.....
 
 
Den beryktade hyllan (där man f ö ser var oljan tog slut). Nu har ny panik vidtagit dessutom - det lilla barnbarnet vill också ha en hylla. Hjääääälppp! :D
 

Kommentera här: