Nu har vi hunnit med rallylydnad, uppletande och sök. Vi är trötta!

Det är precis som överskriften säger - vi är trötta nu! Men sådär skönt trötta, ni vet, som man är efter dagar utomhus. Och våra kära fyrbenta vänner är i ungefär samma skick. Nu ligger dom mest och pekar på sina klockor och påpekar att det är hög tid för middag och grisöra, för att sen hinna dra sig tillbaka innan natten kommer. Grannen undrade om vi inte går ut och går på kvällarna, och på det är svaret NEJ! Sofia och jag har inga som helst behov att gå ut och promenera runt 20-tiden, och brudarna orkar, på sin höjd, släpa sig ut på tomten.

Igår blev vi inbjudna till grannbyn för att köra lite rallylydnad. Jag har sagt det förut, men säger det gärna igen - dessa träningsmöjligheter gör ju en trångbodd stockholmare grön av avund! Det dräller av sök- och spårmarker, gräsmattor för lydnadsträning osv, osv!!!! På hemmaplan får man ju vara ute vid 7-snåret (om det ens räcker), för att hitta schysst plats att träna på (främst då spår och sök förstås)!



Tallskogen väntar på oss.

Lite synd var det ju att snön bestämde sig för att göra oss sällskap just den här veckan, eftersom det ställer till en aning när man kör lydnad på oplogad mark. Men vi tränar ju inte inte inför VM så det står ju inte och faller med med lite knögligt underlag om man så säger.



Snygg kontakt som vanligt!



Vadå lycka och kärlek?!



Heja Bettan och Sluggo!



Bästa Drama väntar ivrigt på nästa övning.



Läggande under gång.



Inte så svårt.



Men belöning ska det vara lika fullt!



Elsa fick leta reda på syrran och var i sitt esse!



Notera sjön Skattungen i bakgrunden. Snacka om idyllisk träningsmiljö!

Jahara´, och efter detta var vi alla mer än nöjda och tofflade mest omkring i sockor och med tänd brasa och lite så. Det enda vettiga jag egentligen gjorde mer, var att träolja köksbordet. Undrar f ö varför jag inte har gjort det tidigare, eftersom det blev jättefint....

Under kvällen uppstod en del ringande ang Östra LO:s MT söndag den 22 april och jag kom isäng ganska sent. Tänk, att man går upp så lätt i stress - det är oroväckande. Misstänker starkt att jag skulle vara en malle eller liknande om jag vore hund. :D Det hela landade iaf bra och till sist somnade jag som den lilla nyponros jag är och sov gott och drömlöst till 9-snåret imorse.

Och jösses, vad trötta vi var idag - dottern och jag - och jösses, vad segt det var att ta sig för något vettigt med dom där aktiva jyckarna. Jag vill dock poängtera för en av mina uppfödare (börjar på A och slutar på NNA) att jag är mycket nöjd med hunden ifråga, men ibland är det skönt att liksom bara chilla! <3

Nåväl, till slut kom vi iväg till den där förbaskade, underbara skogen och körde några sökskick och uppletande.



Drama fick tre skick, varav det första gick alldeles strålande. Det andra gick bra till slut, så att säga. Hon förstod först inte alls varför hon skulle lämna syrran därute i skogen, men kom till sist till sans och återvände med rulle och sisådär. Fick en flyende figge som sista skick och då var hon såååå nöjd och glad, den tokan!



Mysigt har vi det här i skogen, Sofia och jag!



Lilla "dåren"  försöker tydligen lyfta med sin grej!



Elsa drog ut i full rulle, men struntade sen mest i alltihop - ungefär som dom andra då ra´.... :)

Efter detta var dottern och jag tvungna att stärka oss med en god hamburgare på caféet i byn innan vi fortsatte hem för att städa ur bilen och alla hundgrejer. Det var inte heller en alldeles lätt match, eftersom Drama var behjäplig hela tiden och bar ut det mesta som vi lade in och tvärtom!



Hur lätt är det att R E N S A med dessa tre snokar i alla lådor, ryggsäckar osv?!



Till slut hittade jag lite godis som "låg och skrotade" och matade dom hungriga "hönsen" med det. Lite som att så, om ni frågar mig!



Vadå, om det är höns? Jaaa - eller vänta - nääää, det är ju tre hundar! :)

Nu är dottern och jag nyduschade och "inkrämade" med fin ansiktsbehandling. Vi måste ju lukta gott och vara rena och fräscha imorgon, för då väntar träning på Nedansiljans BK tillsammans med Carolin, Spajk och, förhoppningsvis, en icke halt Dizni. Det ska bli sååå kul att ses igen!

Och nu ser jag verkligen fram emot en slökväll i soffan tillsammans med TV:n!


1 Emma utan hund:

skriven

Då den egna hundträningen känns som ett minne blott är jag glad att jag får ta del av er träning!

2 bitte:

skriven

Vad med snö, hälsa Carolin.

Kram. Bitte

3 bitte:

skriven

Vad med snö, hälsa Carolin.

Kram. Bitte

Kommentera här: