Lunginflammation i all ära...

Tanken var att sambon och jag skulle ha haft semester kommande vecka, och tillbringat den på landet. Nu drabbades jag ju plötsligt av den där jädrans lunginflammationen och blev sjukskriven. Någonstans långt bak i mitt medvetande, kändes det väl mastigt att begära semester direkt efter sjukskrivningen, så sambon roddade om lite och tog semester en vecka tidigare. Sen visade det sig ju att jag blev sjukskriven ytterligare en vecka - i alla fall - så nu är jag plötsligt ensam kvar på landet med brudarna, medan sambon åkte hem för att jobba... Konstigt blev det.



Vi hann åtminstone med några riktigt mysiga stunder i skogarna, innan Björn försvann till Den stora staden igen.


Nåja, denna något ovalda ensamhet såhär mitt i svartaste oktober medför definitivt ett utmärkt tilfälle för mig att prova-på-bo i Furudal, när det inte är sommar, sol, bad, ljusa nätter mm - och det är faktiskt inte alldeles tokigt. Det är lite spännande att känna på vardagslivet - hänga med grannen och hjälpa till med hundvalpen, ta en fika, köra kvällsträning på Nedansiljans BK, komma hem i mörkret på kvällen och se det gulliga huset lysa från sina vackra fönster...



Grannens lilla söta Sluggo och Xtra röjer loss.

Det är så glädjande och varmt i hjärtat att komma ner till klubben och bli emottagen av kramar och "vad roligt att se dig igen"! Idag fick jag tillfälle att gå med på ett MH och det är verkligen nyttigt att se hur det fungerar på andra ställen - i synnerhet när jag nu hamnat i ordföranderollen i Östra LO/Afr och ofta upplever att vi har en hård press på oss i olika sammanhang. En sak är i alla fall helt säker, och det är den att skulle jag bli bofast i Furudal, så skulle jag absolut engagera mig i brukshundklubben. Dom är helt fantastiska häruppe!

När vi kom upp förra veckan, lyckades vi tjata oss till att få låna liten Xtra några dagar. Det föregicks av en stenhård förhandling med dottern, men till sist fick vi vår vilja igenom. Tyckte minsann att hon hade vuxit sig lite "stor" sen sist vi sågs, och några dagars umgänge med två bastanta rottisdamer är bara danande för karaktären. På fredagen kom även själva dottern och det var nog det bästa av allt! Jobbigt med en "unge" som alltid ska envisas med att bo på alla möjlliga ställen - utom i Stockholm...



Hon är en hård nöt att knäcka, den däringa Sofia... <3




Drama myser på med storasyrran. Elsa har dock redan bäddat ner sig i sängen...

Vi har njutit av älggryta, tända ljus och gott vin dessa dagar, läst och lyssnat på ljudböcker, lekt med hundarna och verkligen unnat oss en höstledighet.

Idag hade dessutom Östra LO sitt sista MT för hösten, och allt var förberett upptill tänderna. Inget kunde liksom gå snett... Men jodå, såklart kunde det göra det! Dels hade vi fått helt fel protokoll, vilket löstes med bästa Robban Axelssons hjälp ( i kombo med Ammie Hultin). Dessutom valde exteriörbeskrivaren att avvika vid "lämpligt tillfälle" och där klev Anna Gewalt in och räddade upp situationen. Ja, herregud, vad ska man säga? Tack och lov att styrelsen består av rådiga tjejer och schyssta funktionärer!!!!!

Imorgon ska jag försöka ta mig ut på ett par spår och därefter blir det kvällsträning på Rättviks BK. Vi hörs när vi ses!


1 Anita, Aquila och Acke:

skriven

Fel fel av mig...Anna Gewalt! Sa fel i trötthetens skimmer...Sorry!

2 Anita, Aquila och Acke:

skriven

Gewalt! Sa nog fel i trött-dimman!

3 carolin:

skriven

du Lena, du har inte tänkt på att som man bemöter andra blir man själv bemött? Så det är väl inte konstigt att du alltid bemöts med ett glatt leende? Men jag håller med om att Nedansiljan ÄR en trevlig klubb, du är mer än välkommen till oss! Ses i morgon!

4 carolin:

skriven

du Lena, du har inte tänkt på att som man bemöter andra blir man själv bemött? Så det är väl inte konstigt att du alltid bemöts med ett glatt leende? Men jag håller med om att Nedansiljan ÄR en trevlig klubb, du är mer än välkommen till oss! Ses i morgon!

5 carolin:

skriven

Du Lena, har du tänkt på att man blir bemött på samma rätt som man bemöter andra? Så det är inte konstigt att du blir bemött med ett leende, det är ju så du bemöter andra! Men jag håller med om ånn nedansiljan ÄR en trevlig klubb :) Vi ses i morgon!

6 Anette:

skriven

Mmmm vet ej om det är roligt att Du flyttar...... Skulle ha varit med dig där uppe. Håller på att deppa ihop. Goa sööööööööta Sofia!!! kram från en muppig Vendelsöbo

Kommentera här: