Sol, bad, klippor och hundar på Gålö!

Idag är det Sveriges nationaldag, vilket jag egentligen inte bryr mig så värst mycket om. Men det är onekligen lyxigt med ytterligare en ledig dag. Jag var visserligen ledig igår också, men då hade Östra LO vårens MT på Värmdö BK, så då var det liksom fullt upp från arla morgonstund till långt in på eftermiddagen.

Det evenemanget gick, för övrigt, riktigt bra och alla verkade nöjda och glada - till slut, ska kanske tilläggas. Det föregicks av en del trassel kring banan och det dröjde en stund innan vi fick "snurr" på alltihop, men så småningom rullade allt på helt enligt planerna och dagen blev jättetrevlig!

Imorse vaknade jag till strålande sol och en hel drös lediga timmar i sällskap med Elsa och Drama. Sambon cyklade Södertstråket (ett lopp på ca 8,5 mil), så honom gick det inte att räkna med. Först hade jag planer på att spåra, men hade egentligen ingen lust. Ville ju bara ha en mysdag med bruttorna och så fick det bli. Med på färden hängde Sofia och Xtra, och vi styrde kosan mot Gålö och skärgårdskänslan.





Här ser man liksom känslan....



Det är nästan så man får en känsla av utlandet, eller hur? Och lite här och där finns små stenstränder där man kan bada både sig (vilket inte var fallet idag) och små badglada fyrbenta.



Familjens, utan konkurrens, mest fotograferade jycke - Vittergubbens Xtra!



Elsa och Xtra har hämtat sig en pinne i havet. Det tog Elsa en stund att ta sig, eftersom hon inte är särskilt förtjust i blöta "element", men sen så!



Kom igen nu då, matte! Kasta pinnen någongång!



En som inte räds att bli lite blöt, är denna "människa"...



Elsa blir så jäkla trött på den stökiga, bökiga och blöta syrran. Om ni undrar varför fröken Fis har sele på, så beror det på att jag inte tänker stå och vänta på henne något mer! Nu kan hon plaska på bäst hon vill, jag behöver inte få hjärtflimmer och när badandet är slut för stunden, håvas hon helt enkelt in och alla är nöjda och glada.



Ser ni vilket fantastiskt vatten?!



Jag är beredd, jag är laddad, jag är klaaar!!!!



Sjöodjuret i Östersjön.



Häng med, Xtra - nu drar vi!














Om hon är riktigt klok? Näe, inte särskilt mycket - men hon är väldigt lycklig!



Elsa solar sig torr och tittar, lite matt, på systrarna Yster, som plumsar runt.

Nu är vi hemma efter några underbara timmar, och både E och D drar tunga timmerstockar. Jag känner mig ytterligt nöjd med min insats som matte idag och önskar egentligen bara att fler dagar kunde vara som denna. Ha det gott, alla, och njut av försommaren!

Kommentera här: