Oldies AND goodies på Hundmässan!

Det var ju en himmelens tur, att hundmässan föll in så lämpligt - precis när läsarna av bloggen började dala. Jag menar, då kan jag ju blogga lite om den - trots att jag inte ställer hund för egen del. Sen Facebbok dök upp i etern, tenderar ju bloggarna att hamna i skymundan, vilket inte förvånar mig särskilt mycket. Det är lättare och mer lättillgängligt med FB och det räcker ju utmärkt att lägga in en rad "Jag har tränat hund" typ.... Men som fan av bloggeriet blir det ju onekligen lite utarmande emellanåt.

Så nu ni, nu ska ni få vad ni tål gällande Hundmässan 2011 - eller inte! Det blir snarare en kavalkad av bra, mindre bra och rent dåliga bilder från dagen - rent allmänt. Jag ställer ju inte hund för egen del, men jag älskar Stora Stockholm, tycker att det är en riktig högtidsstund när jag kan åka dit! Det är lyxigt att kunna hänga med likasinnade under avslappnade former, titta på hundar av alla de raser, bara prata hund timme ut och timme in!

Det är dessutom den helgen på året, då man garanterat träffar dom man bara lyckas träffa någon gång/år - vilket är nog så viktigt!




Först då, hästägare Kerstin (som jag träffar betydligt oftare än en gång/år), bästa Erica, Kerstins vackra systerdotter Amanda med Luke, och så mina allra, allra bästa Eva och Anette (först suddigt, vilket jag tror att Eva uppskattar) och sen en mycket tydlig på min älskade Anette! <3<3<3

Sen är det förstås dom som man träffar mer frekvent - av olika orsaker...



Först och främst vän och kollega Bitte, därefter dom mycket nära kompisarna (tillika knäppgökarna) Marie och Vicktoria, sen dyker samma par upp igen - men tillsammans med bästa Eva Werther, som har hjälpt Östra LO ett antal gånger (hon är mycket värdefull) !!

Och så kommer det lite annat, liksom bara för att.... Det är gulligt, hundigt, roligt osv.



Deminas Viggo = SnyggViggo! I snöret hängde såklart favoriten Malin, men hon fastande inte på bild.



Petri ställde en väldigt läcker hanhund, som jag inte har namnet på just här och nu.





Och så alla dessa "moments" som man bara vill föreviga: En mellanschnauzer, en borderterrier (gudasöt), den lilla, lilla chihuahuan (vars matte berättade mycket intressant om en aktiv och livlig ras - tyvärr missförstådd), bostonterrier, trötta, trötta bassets efter en lång dag, härlig chowchow, om jag skulle ha en spets så skulle det vara en basenji... eller möjligen en shiba, imponerande ekipage - funktionshindrad och fin tollare som klok servicehund, en urhäftig bergshund med fascinerande päls och, till sist, Felicia med en charmerande, söt, liten långhårig kanintax.

Efter många, många timmar tillsammans med lånebarnet Felicia och alla andra, stapplade jag in här hemma och möttes (eller faktiskt inte alls) av två rottisbrudar, som varit på geocach med husse i Tyrestaskogarna i 6 timmar!!!! Heder åt sambon, som stretar på i allehanda skogar med våra kära rottisdamer. Just nu lever jag i någon form av lyxvärld, där jag mest sköter träningen. Kan tänka mig att Malin Baryard känner sig ungefär likadan, när hon traskar till stallet efter mockning och annat "krafs", får hästen "framkörd", kastar sig upp och kör igenom dagens hopprogram, sitter av och går direkt till duschen medan stalltjejen (i detta fall) tar om det kvarvarande arbetet.... Vi - som är lite "bättre" - tycker att ni är FANTASTISKA!!!!! Hihihi...

Nu måste jag lägga mig, för imorgon väntar hundträning (och rastning dessvärre), styrketräning av mig själv (nypremiär) samt arbete. Ujujujuuuuj, hur ska jag orka!?
1 Anette:

skriven

Love You<3<3<3 Du får inte sluta blogga.......



Kramar Anette

Kommentera här: