Såhär har vi det!

Sakta rinner dagarna fram i Furudal. Vi startade veckan med full energi och aktivitet och nu har vi andats lantluft några dagar och är helt slut! Och det gäller inte bara dottern och mig, utan även våra kära fyrbenta. Drama somnar så fort vi står/sitter still och Elsa är inte särskilt mycket spänstigare.

Vi har promenerat en hel del och tagit vägen förbi sjön nästan dagligen. Drama har trotsat det kyliga vattnet och badat på medan Elsa har rullat runt i sanden och njutit av solen. Annars har dom mest legat på tomten och myst.



Elsa kliar näsan....



Som omväxling ligger liten D still. Ser ni att hon ser lite trött ut?

Jag har hunnit med ett par dagar på Brukets Golfrestaurang, där jag ska tillbringa en del av sommaren i köket. Efter en rätt så förvirrad början, har jag kommit igång lite lätt och värmt upp med en middag för 15 personer. Phiu, det var svettigt, men allt avlöpte väl och jag har inte fått sparken ännu i alla fall. Misstänker att allvaret börjar imorgon och sen bara ökar..... ;)

Vi har förresten "ramlat" över en häst också! En bekanting i byn är numera hästägare och behöver lite hjälp nu och då. Idag var en så´n dag, så dottern och jag och bruttorna tog oss en prommis till byn Näset och hästen Tamina. Som den lydiga stockholmare jag är (dvs van vid att ingenting är välkommet), gick jag och ringde på vid boningshuset, där en söt liten tantalura öppnade och sa att hon var gammelmormor. Jag berättade att jag hade med mig två löptikar och undrade om dom kunde sitta i en box så länge. Det här är Landet utan lagar, svarade tanten och tyckte att jag kunde göra som jag ville...... Så jag gjorde det, och lät E och D sitta i boxen...

Efter lite hästvård, traskade vi vidare tillbaka till byn, tog en macka på caféet och handlade middag i affären. Ca tre timmar senare landade vi hemma i huset och nu är allt så stilla och skönt. Nu laddar jag för två rejäla arbetspass i helgen och Sofia sitter mest och tänker på lilla, lilla Xtra, som vi ska hämta på måndag.

Vem hon är? Jo, det är dotterns (och lite hela familjens) borderterriervalp som kommer hem till oss - äntligen! Det har varit på tapeten länge med en egen hund till "dotra" och nu kändes det som en lämplig tidpunkt. Jag håller på att tjata hål i huvudet på Soffan, att få tillstånd att ha med Xtra i min blogg, men det går sådär.... Hon babblar något om egen blogg. Vi får väl se - hur som haver, så kommer garanterat ett och annat foto på underverket, smyga sig in här.

En stor, en mittimellan och en liten.

Liiiiten säng, liiiitet halsband, liiiiten leksak och liiiten transportväska.... Är mest rädd att vi ska tappa bort henne, eller trampa på henne. Men jag är ganska övertygad om att Drama kommer att ta sitt ansvar som storasyster på fullaste allvar - men samtidigt lite rädd att hon lär Xtra alla sina hyss! Frågan är om vi mäktar med alla Drama-hyss x två!!!! =)

Kommentera här: