Bloggen är inte nedlagd.....

......jag har bara börjat jobba igen.... Phu! Att gå från noll till 480 blås på fem ynka dagar, är alldeles för mycket för min stackars hjärna. Jag har ju ett så skitatrevligt jobb i plugget, men det är också ganska aktivt om man så säger. Det är alltifrån bokstavspyssel, pulkarace och korvgrillning till attitydsdiskussioner, skratt och gråt. Jag har uppenbarligen varit efterlängtad har jag förstått, i synnerhet då jag fick en blomma av ett av barnen häromdagen. Den ska jag nu ägna kvällen åt att titta på och intala mig själv att jag inte alls är trött...... ;)

I samma ögonblick som jag återgick till vardagen, gick Drama ur sitt löp och blev lika lustig som hon brukar vara - dvs hur pigg som helst! Även Elsa börjar vakna till liv efter sitt löp, och det innebär att jag står med två rottisflickor som också vill göra roliga saker - varför inte pulkarace förresten?!



Hittade detta foto från Dramas bebbetid.... Elsa undrar, med all rätt, vad sjutton vi har fått in för ohyra i familjen. Är dom inte bedårande?!

Det, i sin tur, betyder att jag har startat väldans tidigt på mornarna/förmiddagarna, med att aktivera dessa brudar. Så vi har väl promenerat, kört uppletande och lydnad lite allt som oftast. På prommisarna har jag börjat träna fröken Fis på att kunna gå lös lite här och var, och bibehålla fokus på matte. Inga stora utsvävningar förvisso, men det har ändock fungerat utmärkt. Det märks tydligt att hon har mognat och är mer koncentrerad på mig.

Lydnaden har vi tränat mycket på isen på Drevan och det har faktiskt gått riktigt bra. Har mestadels kört Drama, eftersom det är hon skriker efter aktivitet, och det är så jäkla roligt. Så fort hon ska in i fotposition, ser hon ut som en bredkäftad groda, och är hur uppmärksam som helst. Det tar en stund innan cellerna får kontakt, men sen jäklar. Vi har tränat mycket position, sättanden och lägganden samt inkallning, och det går förvånansvärt bra! Me like this dog!

Uppletande körde vi ute i Vissvass och det gick väl sådär - om man ska vara ärlig - och det ska man visst.... Det var förstås jättemycket snö och inte särskilt skönt alls egentligen, vare sig för tjejerna eller mig faktiskt. Elsa gick med höga knälyft, i mina fotspår, hämtade, snyggt och prydligt, den ena grejen efter den andra och gick sen ordentligt tillbaka till mig.

Drama körde metoden snöfräs, med påföljd att hela övningen blev jäkligt jobbig och den lilla hunden tog slut onödigt fort. Men grejerna kom tillbaka i alla fall, och det får man väl vara nöjd med.

Idag tog tonårssonen bussen till syrran i Örebro och blir kvar över helgen, och imorgon ska sambon iväg på spelning med några polare. Alltså blir jag ensam hemma imorgon kväll och jag ser redan mig själv ligga i soffan och välja och vraka bland TV-kanalerna. Längtar!!!!



Sofia har en lååång helg framför sig...... :)
1 Anna:

skriven

Så liten o snäll hon såg ut där som valp...

2 Lena & Norma:

skriven

Hej Lena!



Tack för ett trevligt möte igår! Vi har träffats två gånger men det känns som vi känt varandra hur länge som helst;-)



Jag kan MYCKET väl förstå att du var varmt välkommen tillbaka till jobbet;-)



Och du är också MYCKET varmt välkommen som ordförande i Östra LO!! Ångrar återigen lite att jag hoppar av detta år... Hade varit SÅ trevligt att fortsätta i styrelsen men inser att jag verkligen inte hinner med det år.

Hoppas iaf att vi ses snart i träningssammanhang!



Stor kram till dig!!

Lena

Kommentera här: