Det är inget fel på farten - men ev på själva hunden!?

Tillägnar huvudsakligen detta inlägg Keeponix Drama, som förgyller vårt liv mest hela tiden. Jag ville ju ha en hund med fart och fläkt, och det saknas ingenting av den varan, inte. Däremot är hon inte riktigt klok, men det lever vi så gärna med! Maken till fartig hund får man leta efter.....

Idag vaknade vi till strålande sol och en underbar söndag - bara lösa och lediga hela dan! Träningsambitionerna gällande hundarna, kommer ju onekligen på skam mest hela tiden, eftersom vi har hamnat i denna istid, men intresset för utflykter består. Alltså packade vi en mumsig matsäck och drog iväg ut. Vi var ju inte precis ensamma, så lite träning blev det i alla fall - eftersom Drama är drygt 20 månader gammal och världens ballaste rottis. Tycker, hon ja, som Magnus och Brasse säger.... Blev mycket träning på kontakt med matte vid hundmöten, så något vettigt gjorde vi. Efter lite diskussioner enades vi om att sitta fint och bibehålla fokus opch då var vi båda nöjda - åtminstone jag!

Vi rastade vid underbart vackra Gudö å, där vi stod och hackade tänder en stund medan vi fikade och tog en macka. Elsa var mest sugen och Drama roade sig på egen hand, som vanligt.



I den här familjen är vi friska och sunda - och ser ut som tokar....



Elsa kan dö för en smakbit av min smörgås!



Gudö å.



Och så denna galning..... Jag orkar inte hålla ordning hela tiden! :)



Har ni sett maken till mild sambo?!

När vi hade fikat, tyckte vi att det var en utmärkt idé att gå tillbaka hem över isen.... Say no more!



Före Drama......









....och efter Drama!!!!!



Elsa är ju mästare på att stå och se snygg ut.....



......men även hon "rockar loss" lite nu och då!

När vi kämpat oss fram en rejäl bit, så insåg vi att isen var dyngsur under all snö och man blev väldigt blöt om fötterna. Raskt bestämde vi oss för att klättra tillbaka upp till stigen, och det var ju lätt gjort i all denna snö! Men eftersom jag gärna bjuder på mig själv, så får ni se dessa bedrövliga foton i alla fall...



Näe, jag gråter inte - men faaaan vad jobbigt!



Ser ni den eländigt, spänstiga Dramas glada svans - på väg åt andra hållet?!



Jag har tagit spjärn mot ett träd för att inte tuppa av, medan tjejerna står och ser sportiga ut!

Nåväl, efter knappt tre timmars promenad kom vi hem igen och nu har vi två fyrbenta som är helt utslagna- gäller alltså även Drama! Det är jätteskönt!!!!



Så gudasöt.....



....och så gudasöt.....



.....och så gudasöt..... Och dessutom den enda fyrbenta som är "vid liv" just nu!





1 Carina:

skriven

Helt underbara kort!! Bäcken såg ut att komma från ett sagolandskap och inget, inget blir ju sämre med dina kommentarer! :)))

2 Ullis m LSK:

skriven

hahaha helt klart en av helgens humörhöjare:)) d är du o Arek som är lyckopillren:)

3 Anna:

skriven

Kände mig lite trött just idag men så ramlade jag in här och genast kändes mitt liv så enkelt och behagligt. Puss på're

4 Eva-Lotta:

skriven

Vad bra att tidningen kom fram, men vet ju aldrig med posten. Ni ser också ut att ha haft det mysigt i snön, men nu känns det faktiskt som om mängden snö räcker. Och här har man vissa problem med gamla hundar som vill fara runt som om de fortfarande bara är 2 år.



Må så gott!



/Eva-Lotta

5 Madde D:

skriven

Hej!

Försöker hoppa in här ibland när jag vill dra på smilbanden!!

Du skriver så roligt och dendäringa Drama verkar vara en glädjesprutare x tusen!!

6 Glimz:

skriven

Såååååå underbart, men ack så kämpigt. Tänk om man ändå hade Drama's energi! :)

Kraaam

7 susanne med Bigge:

skriven

Jag njuter som vanligt av bilderna på Elsa:)Hon är så vacker och måste ha blivit ung på nytt med Drama i huset:)

8 jenny:

skriven

fina bilder å man skrattar så man krampar när du skriver om drama..

9 Anita och Aquila:

skriven

Underbara bilder! Hälsningar från Anita och Aquila på sportlov i Säfsen.

Kommentera här: