Adventspyssel = mysigt.

Idag har vi varit en alldeles vanlig familj som har gjort alldeles vanliga saker. Gick upp vid 8.30 och var en mysig mamma/sambo. Dvs jag startade dagen med att baka scones till frukost. Efter denna mjukstart, släppte vi av sonen vid innebandymatchen och åkte faktiskt på en liten julklappsrunda! Oerhört otroligt är detta i min värld.... Brukar vara ganska sent ute, så det kändes väldigt ordentligt och vuxet.

Därefter fräste vi förbi mamsingen min (bara 87 år) för en fika och avlämning av nyinköpt dammsugare. Hem igen, lastade in alla 7200 kassar, tvingade sonen att rasta Elsa medan sambon cyklade med galningen.



Och då blev hon såhär trött.... :S Vad sjutton står hon på brudkistan för????!!!!

Sen kom vi i alla fall till själva adventspysslet, där Elsa höll mig sällskap och myste, medan Drama plockade upp allt jag plockade ner och tvärtom. Men nu har vi det så mysigt så, och ska njuta av glögg och "peppisar" tillsammans med dom svultna stackarna i Robinson.





Julputter.

1 Glimz:

skriven

Oj oj oj här inne var det verkligen julputter mysigt Du har så rätt så Lena, bara det att shoppingen fortsatte sedan på utsidan härligt I morgon är det min tur att göra det göttigt hemma längar

Kramar om dig o det dina -Nina

2 Ullis m Gunde & Grimm:

skriven

Lena, underbara Lena, vilken härligt reportage du gjorde om Östra's sökdag, det kändes verkligen som jag missade nått, synd att dygnet inte har fler timmar!



Väntar på att du ska ringa blink, du är helt enkelt som klippt och skuren!!



Kram kram kram

Kommentera här: