Just snygg hundvakt!

Vi har den kära fosterhunden Tarzan på besök under veckan. Det är alltid lika trevligt, om än något roddigt med tre spänstiga rottisar i en trerummare..... Men det funkar! Speciellt smidigt för mig, som har jobbat dygn lördag till söndag och alltså förlupit hemmet. Sambon är, som jag nämnt tidigare också, en tapper figur och har i hög utsträckning ägnat det gångna dygnet åt att rasta dessa tre i olika omgångar.

Det har cyklats, avnjutits middag hos en kompis, badats, promenerats inne i stan och tittat på Ocean Race båtarna mm, mm. Han förtjänar banne mig en medalj för gott arbete, trodde jag.......

När jag blev hämtad på jobbet i eftermiddags, berättade samme sambo stolt, att han även kommit ihåg att ge Tarzan hans antibiotika på morgonen (han har drabbats av ilischia, stackarn) - vilket förvånade mig något. Det är alltid jag som sköter sån´t och det är ingenting som sambon brukar behöva befatta sig med. Lite överraskad, alltså, men ändock nöjd och tillfreds med mitt val av man, klev jag in i hemmets lugna vrå. Efter en liten stund passerar jag diskbänken för att "slå runt" på en migräntablett och upptäcker då att hundkraken har fått fyra Immigran mot migrän istället för penicillin!!!!!

Jag hade tyckt att han såg lite blank ut på ögonen, men inte brytt mig så mycket om det. Total panik uppstod - förstås! Björn släpade ut stackars Tarzan på promenad och jag ringde Bagarmossens djursjukhus för att höra vad vi skulle göra. Oj, oj, sa systern, i andra änden, och berättade vidare att det mycket väl kan skada både lever, njurar och andra organ som är bra att ha. Herregud, och matte Nettan som är i Grekland och tror att allt är lugnt..... :S

Så småningom hade Bagis kollat med giftmedelsrådgivningen och ringde upp för att meddela att det, med största sannolikhet, var lugnt. Han är ju ganska stor och, tack och lov, var det ingen jättestyrka på tabletterna. Det räckte med att hålla honom under uppsikt och återkomma om det blev någon förändring. Tack, högre makter!!!!

Efter att sovit rejält någon timme, vaknade gästen upp - pigg och utvilad som en nyponros. Hungrig var han också - och busig! Men det är klart, det var väl inget som gjorde ont, stramade eller stretade, med tanke på den doseringen värktabletter... =) Numera är sambon helt befriad från hantering av eventuella mediciner, det kan jag lova!



Kanske är ögonen lite väl blanka på den här bilden......

När denna lilla turbulens var ur världen, kom hästägare och god vän Kerstin på middag. I väntan på maten, passade Drama på att välkomna Kerstin - på sitt synnerligen diskreta sätt!





Om ni tycker att Kerstin ser lite rufsig ut i frisyren, så kan jag intyga att det inte såg ut så före fröken D:s attack. Stylist kanske vore något för Drama att prova på?! Hon har många strängar på sin lyra, den hunden.

Hur som haver, så hade vi en jättemysig kväll! Nu är jag trött i ögat och måste krypa isäng!

Kommentera här: