Tjoho! Är det någon som har sett det fantastiska.......

........det är en alldeles ny dag!!!!!!! Kan tyckas naturligt, men precis med den inställningen vaknar mitt lilla popcorn, Drama, varenda dag!!! Hon studsar, leker, viftar, går på marknader, väcker familjemedlemmarna, cyklar, badar osv, osv, osv med samma outsinliga glädje och entusiasm. Jag är benägen att säga, att alla mina hundar genom åren, har varit nöjda och glada, men jag har aldrig haft en lyckligare hund än denna toka! Hon tar sig an hela livet med ett fullständigt lysande humör och är genomsympatisk mot både folk och fä.

Pratade med Anna häromdagen, och vi föll i lite nostalgi då vi mindes alla våra diskussioner om Dramas framtid, eller faktiskt, icke-framtid. Hur vi pratade om kommande könsålder, tonårsfasoner, lydnad och allt annat som finns där, vare sig hunden hör eller inte. Hur osäkert det kändes, när man försökte tänka sig in i hur framtiden skulle bli.....

Nu sitter jag här och konstaterar att denna underbara varelse har funnits i 14 månader och slår oss alla med häpnad. Inget räds hon, inget överraskar henne, inga dumheter har hon för sig, träna lydnad går utmärkt, spåra går utmärkt, att ha henne lös går utmärkt (men matte får vara lite extra uppmärksam) - och till råga på allt har hon blivit hela familjens hund! Elsa håller sig allra helst till matte, även om resten av familjen är helt ok, men Drama älskar alla lika förbehållslöst. Lika gärna som hon hänger med mig och tränar, går hon med youngsterna till affären eller cyklar med husse och fiskar! Hon är helt fantastiskt charmig!

Tack, snälla Anna, för förtroendet och tack för att jag kan stöta och blöta med dig, när det behövs! Jag är mycket stolt över att äga Keeponix Drama!



PS. Och till min stora glädje så verkar det som om Elsas skadade klo rättar till sig, och det känns verkligen toppen! DS.


1 Sofia:

skriven

det stämmer, det lilla livet tar knäcken på oss alla, men hon är alltid lika glad och lika charmig :)

2 Anna:

skriven

Men Lena du vet ju vilken blödig uppfödare du har, nu storbölar jag ju.......Vet inte hur många gånger jag har tjatat om hur underbar du är och hur tacksamma både jag och Roger är för att vi kan stöta och blöta allt det som hänt. Du får helt enkelt så ut med det/oss.



Pöss till hela familjen

3 susanne:

skriven

Hej hopp! Visst måste det vara någon mening med allt som händer!? Drama var menad att landa hos er för att få varldens bästa liv. Bigge skulle landa här hos oss, vet inte hur jag skulle orkat mista Nova utan honom. Tänk så nära jag var att inte behålla honom, "hemska tanke"Hoppas ni har det skönt och grattis igen till 50 sommrar:) Kram Susanne!

4 Sara...:

skriven

Jag förstår att du är överlycklig som få ha Drama hos er. En underbarare, gladare hund får man leta efter!! ;) Stor kram från Sara med bihang

Kommentera här: