Jag har levt människoliv i TVÅ dagar!!!!

Efter månader, huvudsakligen bestående av hundliv i olika former, har jag plötsligt lyckats få till två kvällar med alldeles vanligt människoliv. Vad det är? Ja, ni vet, sån´t där som andra gör ibland - umgås, går ut på nå´n pub eller så - framför allt utan en endaste liten hund i sikte. Jovisst, sörru, det är vad jag har gjort, både igår kväll och idag! Lyx, kallas det visst!

Igår kväll mötte jag upp "gammelkompis"  Marie på Engelen för att lyssna på vårt favorticoverband - Skåpmat. Där hängde vi en hel del på den tiden vi var singlar och där har vi haft mycket kul. Gårdagskvällen var betydligt mer städad än vissa andra besök på det haket, men det var himla roligt att ses och jag älskar att lyssna på livemusik! Dessutom mötte Björn upp och det var också jättemysigt. Musiken var bra och sångaren döläcker, sällskapet toppen och kvällen var verkligen mycket, mycket trevlig!

Elsa och Drama kamperade hos Bitte och Olle ett par timmar under kvällen, och Drama lyckades raskt lära upp dom till lydiga människor! Men bortsett ifrån att hon plötsligt hittades stående på köksbordet (?!), så hade kvällen avlöpt väl....

Idag skulle Sara och jag ha spårat, men jag blev tvungen att avblåsa det hela pga strul på jobbet. Det var trist, men vi tar igen det i helgen, som tur är! Däremot hann jag ta en superskön långrunda med tjejerna, innan det bar iväg till nästa aktivitet. Nämligen bio med jobbet... Plugget hade minsann bokat en alldeles egen visning för personalen, där vi skulle se "Mamma Mia" med sing-along., dvs ungefär som karaoke, fast biofilm. Först kändes det lätt förvirrat. Vad var det egentligen det hela gick ut??? Men jag satt med ett gäng av mina favoritkollegor, vi sjöng, hellre än bra, med i alla ABBA-låtarna och fnittrade hejdlöst. Riktigt härligt, flamsigt tjejigt var det och kanonkul!!!!

När jag kom hem, kom jag ihåg att jag har två hundar - främst pga av Dramas friska framfart i vår lägenhet. Jag insåg att detta flashiga, nya liv inte kommer att bli något beständigt, så på lördag blir det lydnad på Nacka BK och på söndag ska vi förhoppningsvis få till det där spåret då ra´........

Husse har varit på shoppingrunda, och hittade denna mycket passande persedel till den lilla sockerbiten som vi har:



Denna text säger det mesta om fröken D!!!!!!





Att Tigger håller med, råder det ingen som helst tvekan om!!!!!
1 Anonym:

skriven

Jag och Marie har varit i ridhuset i kväll, kanonfint ställe. Längtar tills tisdag. Glöm inte ta med fika - kommer att bli kanon:-)



ps: längtar efter att få se D på planen:-)



//Lena

2 Lena, Eddie & Zyrran:

skriven

... och det inlägget var från mig.....



//Lena

3 Lena, Eddie & Zyrran:

skriven

Men du vet väl vad man säger: Det är inte hunden det är fel på utan ägaren asg



Jag tycker du ska ta av skarfen från Drama och bära den själv... HA, HA



//Lena

4 bitte johanssontte johansson:

skriven

Hej på er

det var spännande och ha tjejerna hos oss och frazer tyckte det var kul med kompisar. Köksbordet ja så ar det, Olle hann rädda vasen med rosen i. Drama såg mest oförstående ut när olle kom in i köket.

bitte med kompani

5 Emma o grabbarna:

skriven

Om du är söksugen så är det sökträning på söndag kl 10 vid Nacka golf.



Kram!

6 Jessica, Reija & Yomi:

skriven

Vilka härliga bilder, haha, hon e ju för söt, lilltösen.. =)

Härligt att bara leva människoliv utan hund ibland!!

Kram kram!!

7 Carolin:

skriven

Hejhopp!!



Du är utmanad!! Kolla min blogg!



Kommentera här: