Två fantastiska tjejer, hundar, vinter och bildkavalkad!

Som alla vet, så drog Sofia och Drama iväg till Furudal i torsdags tillsammans med sin kompis Tess. När dom kom upp till Dalom, visade det sig att vattnet hade frusit och tomten var totalt igensnöad..... Dessutom var Drama lycklig som bara hon kan vara, och for omkring som ett skåll. Inte ett endaste surt ord har fallit över dessa tonårstjejers läppar och dessutom har dom skottat så vi kommer in med bilen!!!!! Utedasset är iordningställt och vatten kan man värma.... Förutom detta så har dom fotat en himla massa, så jag väljer att att visa dessa härliga bilder denna gång:



Drama på tåget.



Vi flåsar ikapp, syrran!



För ett ögonblick trodde jag att Sofia bytt till en hanhund, men sen såg jag att det faktiskt var lilla underbara fröken Fis....



Det gäller att ha koll på stationerna. Tjejerna fnittrar ju bara!



När blev Drama en kines?!



Dom har landat i Rättvik - nu är det bara bussen som fattas.



Hur lätt är det egentligen att skotta med en tokig rottweiler som hjälp?



Se ovanstående text! ;))))



Är hon inte det sötaste som "går i ett par skor"?!



Kyrkviken i Rättvik - med Siljan i vinterskrud som bakgrund.



Tänk att kunna promenera på Siljan - där vi brukar bada. Här är det verkligen vinter!



Långbryggan i Rättvik.



Carolin och Dizni - som vi verkligen lyckades träffa den här gången. Det var sååååå trevligt!



Så här flyger dalfolket omkring! Dom är då sannerligen inga veklingar, dom inte!!!!!



Vi var alltså i Rättvik och tittade på Classic car Winter. Skitroligt! Många gamla skotrar, bilar och andra lustiga fordon. Elsa och Drama blev lite förvånade vid första skoterbekantskapen, men sen var det som om dom aldrig gjort annat än tittat på just skotrar.



Elsa blev överförtjust i Tess och kelade med henne så fort hon kom åt.



Älskade Sofia!



Min son är som Tarzan..... Skillnaden är bara att han lever bland hundar istället för apor! Här har han och Elsa somnat tillsammans.



Galna råttor på Oresjön!



Vem bryr sig om träning, när man kan ha det såhär?!



Kolla in snödjupet!!!!! Ska det fortsätta såhär, så är jag glad om det är snöfritt till midsommar!

Nu sovs det gott, kan jag lova! Dessutom är jag alldeles ensam hemma och det är jättelyxigt! Tjejerna är på väg till Örebro och Adam och Björn är i Leksand och badar, eftersom vi inte har något vatten. Det funkar, men är liiiite märkligt. Igår kväll var jag, t ex, över hos grannen och duschade..... Jag menar, om man inte kände folk i byn innan, så är ju detta en öppning - om än något intim! :))))

Annars har vi haft en underbar helg och det var länge sen jag kunde vila så ordentligt. Eventuellt kommer vi hem på tisdag, men hörs jag inte av, så har jag antagligen flyttat hit! Puss på er!






1 Carolin:

skriven

Tack för titten!!! Det var verkligen på tiden!!! Dizni sov gott när vi kom hem, kanske t.o.m Drama var lite tagen??? Nu laddar vi för träning i körhallen, ses vi???



// Carolin

2 Zarih:

skriven

Jo, hon är det sötaste som går i ett par skor. :)

3 Anonym:

skriven

Bara tanken på att ha Drutten ombord på ett tåg gör mig matt. Han som inte kan sitt stilla och som vill hälsa på alla.

4 Sara & Grabbarna:

skriven

Vilka ljuvliga bilder på frönarna!! Ser ut att vara liiiite mer snö än jag personligen gilllar men iofs - hade jag haft en skoter på tomten då jäklar hade jag älskat det vita! Stor kram till er och hoppas ni njuter av all frisk luft!

Sara, Loke och Eros

5 Tess:

skriven

6 Tess:

skriven

Vilka härliga bilder :)

nu är jag äntligen hemma i örebro igen ^^, jag tror aldrig det varit så skönt att duscha som det var nu x). men det var jättemysigt i dalarna :)

Tack så jättemycket för att jag fick komma!!

hoppas det inte var sista gången :)

kraam

7 Anna Hellberg:

skriven

Underbara bilder som vanligt. Blir inte ett dugg avis på all snö eftersom vi har massa snö, halt och plussgrader ;)



Kram på er o puss på nosen till galenpannan

8 Anonym:

skriven

Guuuuuuuuuuuuuu vad vackert & vilka härliga bilder :D

Njuuut av det härliga lappmöglet, det är bar fint ändå! Bamsekramen -Nina

9 Jessica, Reija & Yomi:

skriven

Lika underbara bilder, som vanligt. Det verkar vara så underbart mysigt i er stuga, kanske får se den nångång..? ;)

Tack för "peppningen" i min blogg, du e så go Lena!! :)

Hoppas vi ses för träning snart!!

Kram på er!!

10 Lars Krantz:

skriven

Hej! Vilken sötnos som vanligt. Jajjemen vi ses i maj!! :D Ska bli skit kul att få jämför pluttorna.

Kommentera här: