Vilka spårhundar jag har!

Tyvärr slutar jag redan kl 12.00 på fredagar (kämpigt, men det får gå...) och det blir många timmar tills det är kväll. Vad passar då bättre än att vara hundägare?! Idag stod det spår på "schemat", så vi rasslade ut till F18 för att kasta oss över denna verksamhet. Det var lite halvknöggligt och lite halvfruset, men vi körde på i alla fall.

Drama är ju fantastiskt säker, för att vara så liten, så hon fick ett spår som var ca 300-350 m långt med tre apporter och ett slut. Dessutom slumpade det sig som så, ni vet, naturen styr ju ibland, att det blev övergångar över två mindre grusvägar. Det hade jag inte tänkt mig, men vi provar väl!

Och jag måste faktiskt säga, att jag är imponerad av denna pluttiga, lilla person! Hon tog spåret långt innan spårstarten, tuffade på som ett lokomotiv över alla snår och pinnar, plockade varenda apport  och tog båda övergångarna utan minsta tvekan!!!! Faktum är att spåret kändes både för kort och för enkelt.... Är det någon som sitter därute med tusen bra spårtips - hör gärna av er! Och hur långa spår kan man egentligen lägga till en hund som är 6 månader???

Elsa fick ett serpentinspår som gick över både äng och i skog. Och det är inte mycket att tillägga... Hon är ju bara suverän i spåret och jobbar som sjutton. Det var dessutom inte det minsta problem vid terrängskiftena.

Precis när vi var klara med jobbandet, kom Bitte och Fraizer farande och vi tog en riktig buspromenad över alla härliga, öppna fält. Hundarna sprang som fullkomliga, kompletta galningar och njöt av att kunna sträcka ut ordentligt på fälten. Drama har, som vanligt, tur, eftersom både Elsa och Fraizer är ytterligt tålmodiga med denna högst energiska fröken. Jag tror nästan att dom tycker att det är en fördel, att dom är två som "delar" på henne.... :)))

Tack Bitte, för en jättemysig fredagseftermiddag!
1 Glimz:

skriven

Vad härligt Lena. Vilka underbara spårhundar du har avundsjuk Kan känna din stolthet & lycka över dina fantastiska ludna raringar. Som du skrev Lena, nu är det så där JÄTTE länge sedan igen!! Får ju abstinens över att inte höra ditt kvitter s Man behöver guggla lite ibland :D Stor kram till dig vännen -Ninizen & tösen

2 Ullis:

skriven

Spåra på bara, jag vet en som la ett 400 meter ängsspår med liggtid på en timme som första spåret någonsin till sin hund, den tog det som ingenting!

Det är nog vi som sätter begränsningarna snarare än hundarna! :)

Kram på er!

3 Emma o grabbarna:

skriven

JAg vill också åka till F18 och spåra och till Dalarö och köra uppletande. Ta mig meeeeeed!!!!!!!

4 bitte johansson:

skriven

Tack lena för hjälpen i dag. Men trots detta är vår fyrbenta nöjd, för här på vår gata luktar det väldigt gott.

kram bitte olle med frazer

5 bitte johansson:

skriven

Tack lena för hjälpen i dag. Men trots detta är vår fyrbenta nöjd, för här på vår gata luktar det väldigt gott.

kram bitte olle med frazer

Kommentera här: