Hujedamej, vad det var kämpigt att börja jobba....

Hade arbetstid mellan 10.00 och 16.00 idag. Det är ju en helt ok tid, efter x antal dagars ledighet, tycker jag. Fm började dock med att kollegan Micke ringde och sa, att jag inte behövde stressa dit, eftersom det var fasligt lugnt på barnfronten. Sagt och gjort, alltså gick jag en ännu längre runda med bruttorna, än vad som redan var planerat.

Kom till jobbet lagom för att hinna äta lunch med den ynka barnförsamlingen och jobbarkompisarna. Jättetrevligt, för övrigt. Därefter dracks det lite kaffe och klockan 12.15 gick jag hem igen!!!! Såhär skulle alla arbetsdagar vara, eller hur?! Att orsaken sen är att föräldrar har anmält sina barn till fritids och vi har lagt vårt schema utefter det, och att telningarna sen är hemma istället, får vi väl överse med - även om det är en synnerligen märklig respekt för andra människors arbete......

Nåväl, solen strålade och hundträning lockade något alldeles förskräckligt. Nu skulle här tränas lydnad, spåras, sökas, köras uppletande mm, mm! Glad i hågen messade jag Emma - som jobbade....Jädrans! I rask takt avverkade jag, mer eller mindre, alla träningskompisar - och inte en kotte kunde!!!! Vilken himla otur! :( Det skulle jobbas, åkas till systrar, handlas på rea och allt möjligt annat. Anna hade visserligen hela dagen fullbokad med en massa roliga aktiviteter, men Flen kändes liiite avlägset - även om det lockade!

Men bra karl reder sig själv, som det heter, så jag pep iväg till Stockholm Södra och tränade lydnad. Drama hade blivit väldigt dammig, så vi backade bandet rejält. Satte på henne en lina för att kunna "håva in" vid behov och sen tränade vi kontakt, sitt, ligg, stanna kvar och inkallning. Det absolut mest imponerande var att hon inte brydde sig ett dugg om dom andra som tränade runt om, utan var helt fokuserad på mig! Hon är verkligen helt underbar!!!

Elsa, som för stunden känns som om hon är 2 år, var superladdad! Vi körde fotgående, som gick jättebra, även om hon gick för långt fram (men hellre det än för långt bak), läggande, fjärren och inkallning med ställande. Hon var så skitduktig att det var en ren fröjd att se henne!

Efter detta fräste vi förbi djuraffären och inhandlade varsin tjurmuskel, klippte klor och tejpade öron  (Drama ska ju på utställning, gu´bevars) och nu vilar friden över hemmet.

Imorgon måste jag jobba mellan 07.00-10.00.... Vet faktiskt inte hur jag ska orka!? Men efter det, så ska jag ut och spåra och köra uppletande, för att avsluta med fika eller middag hos min hästägare Kerstin. Det ska bli urmysigt, för vi har inte hunnit ses ordentligt på ungefär 1000 år eller nåt´.......

1 Emma:

skriven

HAde MYCKET hellre velat träna hund med dig än att sitta på jobbet. Men som det ser ut nu kommer mitt hundliv vara förlagt till helger framöver....

2 Lena:

skriven

Buuuääähhh, vad trist - fast allra mest för dig, förstås.... Vi får helt enkelt tajma in en helg istället. :) Kramis L

Kommentera här: