Vardag, men ändå bra sån....

Jamen hej och hå, vad länge sen det var nu igen då! Först är man ledig och är så jäkla spirituell, och sen börjar man jobba, minns inte nån semester överhuvudtaget, halvdör i soffan kl 20, börjar följa nån serie som man inte ens visste att man saknade (för egen del Black Sails, om ni undrar), tränar såklart hund och har det ganska bra. Men det är inte sådär att man glöder av pirr och spännande upplevelser, som man vill dela med sig av i bloggen - det är det faktiskt inte! Det är mer sådär Fejjan-bra liksom - funkar utmärkt med nån status per dag, för att förmedla det där myset som uppstår när höstluften anas, när hundträningen gick bra, när sambon bjöd på frukost på sängen eller när man var funktionär på klubben. Ni fattar säkert precis vad jag menar, ni har ju hängt med i min förvirring ett bra tag nu!
 
I söndags var det i alla fall dags att rasta kameran en smula och därmed även ta sig an bloggen. Det är ju ändå så, att jag är omgiven med härliga kompisar, två vuxna ungar och en sambo som klarar sig själv, vilket genererar många lediga timmar att bara göra det jag tycker är roligast (ni vet  ju vad)! Och om jag ska ägna några minuter åt just detta, så är det bara att konstatera att vuxna barn is the shit!!!! Tiden då barnen var små, hade naturligtvis sin charm, men nu, säger jag bara, nu när dom är vuxna, har jag plötsligt fått ett alldeles eget liv igen, där jag inte behöver ägna en endaste tanke åt när vi åt senast, "hur var det nu läxan", osv, osv, osv. Vi umgås och vi älskar varandra, men vi lever inte genom varandra och det är så himla skönt! Jag har alltid önskat att Sofia och Adam skulle utvecklas till självständiga unga vuxna, och det har dom verkligen gjort - dom är fantastiska!
 
Nu vet jag inte alls vad det här har att göra med söndagens date med Liselott och Sofia, men jag har det i alla fall sagt, om det nu var nödvändigt eller viktigt. Sorterar under avdelning "Förvirrad kvinna i 57-årsåldern"...
 
I söndags då ra´, i alla fall, så mötte jag upp pinglorna på vackra Gålö, för lite träning och fika. Vädret var, som vanligt är jag benägen att säga, fullkomligt strålande, och humöret var topp. Jäklar, vad vi skulle träna, och jäklar, vad det skulle gå bra! Inledde med att lägga spår till Svea/Drama och därefter lydnad.....
 
 
 
 
Fot?! Vänta, sa du fot nu eller vad sa du egentligen?! Oavsett så är jag på - bara så att du vet....
 
 
Jodå, det blir fot - såsmåningom. Ibland blir jag full i skratt (utan att mena något illa, är väl bäst att tillägga), åt goda råd man får ang att göra si och göra så. Jag vet att Krut är en rottweiler och jag vet att gemene man i hundvärlden har en åsikt kring rasen och dess energinivå, men jag vet också att det inte riktigt klickar med Kruten. Han är underbar med allt sitt driv och fantastiska attityd, men det är väldigt mycket hund att "paketera ihop" innan styrningen blir under kontroll.
 
Senast i helgen sa en bruksdomare till mig (i jämförelse med en Berner Sennen): Det går ofta väldigt långsamt med dom här tunga raserna, som t ex rottweilers. Ser att du har en väst med Rottweiler, så du förstår säkert vad jag menar.... För ett ögonblick fick jag lust att hämta Släkten-är-värst från bilen, men jag nöjde mig med att le inombords och tänka att: Nej, jag förstår faktiskt inte alls vad du menar, eftersom jag har rottisar som är avlade för bruksarbete (som ju är tanken med rasen).
 
 
Ytterligare en utvikning från ordningen. Här ligger i alla fall åbäket och väntar på vidare order, så att säga.
 
 
 
 
Inkallning med ställande
 
 
 
 
Skall
 
 
Kryp
 
 
Därefter tvångshångel med Sofia, som inte verkar det minsta plågad....
 
 
 
BO har verkligen landat i en grym position!
 
 
 
 
Nåja, i övrigt..... Hahahaha!
 
 
Tur att han har en mor som älskar honom! <3
 
 


Svea fick ett rakt ipospår som åtminstone såg vansinnigt tjusigt ut på lite avstånd!
 
 
Fritt följ
 
 
Skall
 
 
 
Tungapport
 
 
Så jäkla snyggt kryp
 
 
 
Fina Butte hade lite chilldag. Det kan behövas ibland!
 
 
My god, vilken stjärna hon är, liten Drake!!!! <3
 
 
 
Spår och uppletande för damen ifråga, varav spåret gick super och uppletande sisådär. Känns lite som om hon gör som hon vill, med ålderns rätt....
 
 
Denna bild säger mer om multitasking, än tusen ord.... Hahaha!
 
 
Lagom är bäst, är BO:s ledstjärna!
 
 
Undrar om Sofia håller med?!
 
 
Spänningen är olidlig...
 
 
Jodå, allt verkar funka bra.
 
 
Men vänta Svea, du har glömt själva föremålet!!!!
 
 
Och så Pucko nr 1, som har fullt sjå att charma fotografen istället för att koncentrera sig på uppgiften.
 
 
Men visst, det kom in lite föremål, det gjorde det visst det.
 
 
 
 
Dagens tveklöst bästa (som vanligt, känns det som) var Butte!
 
Den här dagen ska betraktas som kort träning, eftersom vi träffades kl 11 och var klara redan närmare kl 16. Då får man även betänka att två träningskompisar var på vift och vi "bara" tränade fem hundar istället för typ sju-åtta stycken. Osäker på om Bingo räknas i sammanhanget, men han är ju, allt som oftast, med och stör alldeles oavsett.
 
 
 Resterande del av dagen tillbringades i hemmet, under en vacker och rosa himmel, där alla var nöjda med sitt. Hundarna och jag med vårt och sambon med sin cykling och sitt dopp i havet i Nynäshamn. Just saying... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: