Hemma igen, efter en lång och härlig sommar i Furudal!

 
Igår var det som dags för mig och hundarna att ta oss samman, och faktiskt fara till Stockholm igen. Glädjande nog så var det inte fullt lika motigt som det brukar, utan kändes faktiskt helt okej. Efter nio år har jag kanske äntligen landat i att det finns kvar och att livet består av både det ena och det andra ( = jäkligt snabbtänkt). Vänskaper fördjupas och får en annan innebörd, en del betyder mer än annat, från Dalarna sett är inte Stockholm alldeles nattsvart längre utan har sitt att erbjuda, barnen finns här, jobbet lockar, hemmet och vännerna här. Som Mela sa: Det kanske är såhär ni ska ha det ett tag..... Det har hon helt rätt i! <3
 
Sommaren, som sommar betraktad, har väl varit si och så vädermässigt och för en gångs skull, så har jag tyckt att det har varit lite ruggigt till och från. Nu betyder det inte att man viker ner sig och sitter inne - nej då, man drar på sig en filt och stannar kvar ute och fryser. Det sista som hände var dock att tältet gav upp totally, så ev kan vi befinna oss inomhus under höstens kommande besök... Haha!
 
Som ni redan vet, så har vi kuskat runt en del, sambon och jag, och när vi varit på hemmaplan så har det såklart varit hundaktiviteter av skiftande sort. Krut och jag har vattentraskat, byggt bakdel och gått i blåbärsris för fulla muggar och generellt sett, så är han bättre. Jag törs inte säga mer än så i nuläget, men hoppas så innerligt att allt blir som vanligt med min älskade galenpanna! <3
 
 
För flockens del, har sommaren varit ett rejält lyft och Bingo har landat helt och fullt hos oss nu. Han kan våra rutiner, vet vad som gäller och uppför sig alldeles utmärkt. Det har varit nyttigt för honom att tvingas umgås med än den ena, än den andra och han har spänt av betydligt.
 
 
 Kan i och för sig bero på att han har somnat typ varje gång vi har varit inaktiva! Hahaha!
 
Måste väl nämna kära Drakmoster också, endast 9,5 år gammal....
 
 
Som Nettan sa idag när vi var iväg och badade med hundarna: Hon ser jäkligt spänstig ut! Och det är verkligen huvudet på spiken! Några fler gråa hår runt nosen, förvisso, men i övrigt är skillnaden försumbar. Med studs och skärpa håller hon effektivt ordning på sin flock och har ägnat sommaren åt bad, spår och cykling (med husse) utan att påverkas överhuvudtaget. Hon är tveklöst "one of a kind", hon Keeponix Drama! <3
 
Vi har haft besök av fina människor och som vanligt, är jag så tacksam för all omtanke och vänskap. I onsdags, dagen innan hemfärd, tillbringade jag en jävligt blöt eftermiddag i skogen tillsammans med hällregn, Linda, Carolin, Mela och Anna och som avslutning åt vi gemensam middag. Det var så puttrigt, varmt och omtänksamt, att jag grät en skvätt i bilen hem till Furudal. Tack för att ni tar emot mig på det sätt ni gör!
 
När vi landade hemma igår, höll jag dessvärre på att göra mig olycklig på vår londonesiska granne som alltid ska härja (kela i hennes värld) med hundarna på alla möjliga och omöjliga sätt, men det gick över när Nettan och jag bestämde ett badses med hundarna imorse.
 
 
Det var alldeles för länge sen vi sågs och hon är nu lycklig ägare tll en jättefin liten puppilur från kennel Alketts!
 
 
Ozzy in action!
 
 
Bingo var ytterligt nöjd med att äntligen få möjlighet att tala om för en rottis, var skåpet ska stå! Drama och Krut hann, typ, hälsa, men sen var det liksom badet som stod högst i kurs!
 
Alltså inte helt galet att vara hemma igen, bara lite trängre av allt, men det funkar!
 
 
 
 
 
1 Björn:

skriven

Skönt att ni är hemma älskling 😚

2 Ingrid:

skriven

Välkommen hem!

Kommentera här: