Lyxdag med KullaGulla-gänget!

 
 
Jag har lite återkommande rutiner på semestern, och en höjdpunkt är att kvista till Dala-Floda och hälsa på Lotta och KullaGulla-gänget på deras kennelläger! Jag kommer snart inte ihåg hur jag ens hamnade där från början, men Maritha och Lo var naturligtvis inkörsporten, eftersom Lo var just en KullaGulla-hund, och Lotta har, så generöst, låtit mig haka på! Tyvärr finns ju inte Lo längre, men tack och lov så har Marren en ny stjärna vid sin sida - lilla, galet söta Iriz! I år var det lydnad på schemat och Madde Daleo var instruktör, så det kändes alldeles extra roligt att ha möjligheten att sitta med ett par timmar!
 
Jag har ju inte så mycket att tillägga egentligen, mer än att det är väl märkligt att det kan vara så himmelens roligt att sitta på en stol och småfrysa och titta på den ena rottisen efter den andra.....
 
Av förklariga skäl, så blir det en del fokus på Marren och Iriz <3
 
 
 
 
 
 
 
 
Pigg liten typ, den däringa Iriz!
 
 
Erik och Järv! Järv erfaren och Erik nybörjare - härlig kombo med superfin relation.
 
 
 
 
Jenny och Nemo hade utvecklats massor tillsammans sen förra sommaren. Jättefina!
 
 
 
 
Nice och Luva fick till ett riktigt bra andrapass på eftermiddagen!
 
 
Madde försöker charma Roffe.......
 
 
......men till sist tog hela familjen itu med grabbhalvan! <3
 
 
Katta och Loke var en smula ringrostiga till en början (kanske mest matte faktiskt), men sen....
 
 
 
.......gick det ju så himla bra!
 
 
Och så slutligen Lotta och Mulle (som jag ju faktiskt haft nöjet att följa ända från typ 8-10 månaders ålder).
 
 
 
 
Mulle har självklart också utvecklats en massa och Lotta kämpar på med sin lilla ponny! Hihi! Jag har en hel del foton som liknar just det ovan, där liten Lotta kampar järnet med sin Mulle! <3
 
Att Madde är en mycket klok och finurlig hundtränare, går ju inte att ta miste på, så även jag, i form av icke-läger-deltagare och inhoppare ett par timmar, fick med mig både det ena och det andra att fundera på. Resten av gänget, som kör en hel dag till, kommer att vara hur kloka som helst imorgon vid den här tiden!!!! Avundsjuk, var ordet sa Bull!
 
På vägen hem mot Furudal, var jag som bara tvungen att svänga ner till kyrkbyn i Gagnef och ta mig en titt på den omtalade flottbron och som allt nytt, så var det såklart kul att se.
 
 
 
Vid tillfälle ska jag köra över med Blomgren och se vad som finns på andra sidan!
 
Väl hemma väntade tre ytterligt missförstådda hundar, med mopsen i täten. Dom sa att dom inte fått göra något på hela, långa dagen, men husse berättade att dom varit ute på fyra prommisar (mellan skurarna) samt hängt på tomten medan nämnda sambo även klippt gräs och kört med trimmern. Otacksamhet är världens lön....
 
 
Nu är han nöjd, åbäket!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: