Ljusare tider!

 
Ja, det känns verkligen som om tiderna är avsevärt mycket ljusare nu, än dom varit på bra länge! Det gjorde susen för hela familjen att komma upp till kära huset, stränderna, skogarna, vännerna, friheten....... Vi tar det väldigt chill, sambon och jag, och ägnar oss bara åt som sånt som vi tycker om eller vill. Det kan varmt rekommenderas för alla som springer i ekorrhjulen runt om!
 
Ni vet ju ungefär hur vi har det, eftersom jag är flitig på Fejjan, men idag har det varit en sån där extrahärlig dag som jag gärna vill blogga lite om. Dessutom antar jag att en och annan undrar hur det står till med lille Krut och hans rehab....
 
 
Idag var det faktiskt första dagen som inbjöd till strandhäng, så då passade vi på. Egentligen skulle vi susa dit per Maräng, men det blåste så förbaskat att det fick bli bil istället. Funkar det också!
 
 
Det är ju det här som gör Furudal till ett extraordinärt paradis i min värld. En jättelång sandstrand, fantastiskt bad och inte en endaste människa i sikte! Det är också väldigt gynnsamt för en cirkusfamilj med tre komplett galna hundar, som dessutom älskar att bada!
 
 
Jodå, Krut får simma, men undvika galoppmomentet ut i vattnet. Däremot är det okej att simma direkt från djupt vatten och under kontrollerade former. Det kanske låter/ser ut som om jag är oansvarig, men så är det inte! Vi håller oss så strikt till reglerna som det ens är möjligt och han mår faktiskt finfint. I övrigt vattentraskar vi regelbundet, kör höga benlyft och tränar bakdelskontroll enligt schema och det funkar bra.
 
 
LyckligKrut! <3
 
 
Då sambon och jag hade rast från vår anställning hos hundarna, passade Drama på att se till att allt gick enligt plan! Hihi!
 
 
Jaha! Vem hade kunnat tro detta?! <3
 
 
Det är du och jag, husse! Fast det beror mest på att Drama sitter fast - annars är det ju hon och husse i första hand!
 
 
Såja! Ordningen återställd!
 
 
 
Som ni ser så funkar det alldeles utmärkt med prospecten! Ja, han är såklart fullvärdig medlem numera, men kommer nog alltid att gå under arbetsnamnet "prospecten"! <3
 
Nu snarkas det i både trädgårdsstolar och retrostolar och vi har det verkligen riktigt, riktigt bra!
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: