En träningsdag i äkta Dala-anda!

Skulle bara träffa Carolin och träna lite lydnad en stund i förmiddags, men det blev som det brukar - dvs en massa folk och typ hundra timmar. Först anslöt Jessica, därefter Carolins kompisar Yvonne och Mats pch därefter Camilla - och precis innan vi pep iväg hemåt, dök Kricko och hennes Lars upp också...... Love it!
 
Just nu fokuserar vi bara på lydnad, KK och jag, så vi startade med gruppmomenten.
 
 
På väg in med en sprallig rottisgrabb (och ja, jag vet att kopplet är väldigt långt...).
 
 
 
 
Sitt i grupp gick alldeles utmärkt! Spajken ser lite ensam ut därborta, men han väntar in sin dolda förare...
 
Platsen blev lite strulig, och vi fick lägga om, men huvudsaken för mig, är att Krut skötte sig som förväntat! Jag är inte en vän av det momentet!
 
Sen körde jag igenom hela trean, tävlingsmässigt, och en del gick alldeles lysande, en del något mer svajigt och vittringspinnarna typ faktiskt inte alls! Hahaha, vad ska man säga - ett skitmoment är vad det är!
 
 
 
 
 
Vem kan motstå denna dåre?! Jag är i alla fall totally såld - t o m när han är en finne i häcken! Som det ev har känts lite som nu, när Drakis höglöper och Krut verkligen inte förstår hur hon kan motstå hans läckra uppenbarelse....
 
När alla hundar var tränade på längden och tvären, och vi både hade fikat och druckit påtår, landade Carolin, Camilla och jag i att den här veckan får gå under namnet VV, dvs vittringsveckan. Jag vill verkligen betona att det inte är pga Spajken,Yoda eller Fara, och då finns det ju bara en kvar att skylla på.
 
Efter en pizza tillsammans med Jessica, fräste Kruten och jag hemåt, med ett pitstop vid Oreparken, där vi faktiskt aldrig varit.
 
 
 
 
Väl hemma, efter x antal timmar, inträffade nästan det bästa av allt. Efter en rejäl portion stryk, av Drakmoster, verkar Kruten ha insett att han inte har något att vinna på sin burdusa uppvaktning, och ett visst lugn lägger sig över huset. Imorgon kan vi säkert sticka ut med Marängen, allihop tillsammans, fast inte förrän vi har tränat vittring såklart.... Hihi!
1 Carolin :

skriven

Först vittring, SEN övriga nöjen :)

Tack för idag!! Tänk, att idag var bara den första av alla träningsdagar ❤️
Kram!!!!

Kommentera här: