Vi går från klarhet till klarhet - eller inte.....

Vilken sjuhelsickes träningsdag det blev idag - igen! Joråsåatt, idag skulle vi "bara" träna brukslydnaden och köra lite uppetande, bruttorna och jag. Möttes upp kl 11 och kom hem strax innan 17.... Det är verkligen vad jag kallar "bara"!!!!
 
Idag stod Gålö Havsbads gräsmattor som värd för vår idoga träning - det var bara jättesynd att det var fler som tänkte som vi. Tja, kanske inte hundträning, med önskemål på viss lydnad, men gott om lösa, olydiga hundar, fotbollsspelande grabbar, tusen promenerande människor samt en drönare agerade störning.
 

Vill inte vara sån, men vad fasen har man en sån här mojäng till?! Hahaha!
 
Men inte vek vi ner oss för sån´t klent, inte! Nähärå, planering gjordes och sen var det bara att köra!
 
 

Jessica var först ut med Elvis, och jag tror att pulsen var något hög för ett ögonblick eller två.
 
 
 
 
Men det gick så bra, så bra - bortsett ifrån att man skrattar ihjäl sig lite emellanåt (kolla in inkallningen)!
 
Nästa man till rakning (Sofia, det är ett talesätt...), var Sofia och fina Butte.
 
 
 
 
 
 
Lite fritt följ, läggande och skall genererar kärlek såklart!
 
Och sen.....
 
 
......Liselott med min favoritdobbis Svea!
 
 
Snor Sofias kommentar och säger: Run, Forrest, run..... :)
 
 

Det blev fritt följ, kryp och skall för vackra Svea och matte, denna vackra söndag!
Ja, sen var det ju som ingen återvändo - det var bara att plocka ut galningen och börja jobba!
 
 
Det fria följet ser ju vådligt tjusigt ut just här. Sen behöver vi ju inte prata om att han släpper och pendlar till och från....
 
 
Kan eventuellt vara svårt att gissa, men detta är faktiskt starten på ett läggande under gång.
 
 
Har ni sett så prydligt?!
 
 
Jodå, sprang gjorde vi också!
 
 
 
Ja, jaklar! Framförgående med oväntad belöning. Kul att se kunnigt folk jobba!!!! Hahaha!
 
 
Krypet artar sig undan för undan...
 
Efter detta lilla nätta pass, körde vi budföring med fokus på lägre, och där kan man väl ändå säga att allt gick enligt plan. Dessutom heder åt alla våra hundar, som fokuserade så fint, trots all störning runtomkring.
 
 
Alltså, Butte <3 Han är ju ett rent under av fokus och arbetsvilja!
 
 
 
Stilstudie av Elvis! Hihi! Han jobbade dock jättefint och var helt fokuserad på arbetet!
 
 
Och så den här linslusen.... Han har ett väldigt intresse för fotograf Sofia, som hade en så himmelens rolig leksak förut....
 
 
Ingen kommentar...
 
 
På gång...
 
 
Men shit, står fotografen ( = Sofia) där!? Jag smajlar lite för säkerhets skull!
 
 
På väg tillbaka till min matte. Nu är jag sjukt snabb!!!
 
Som förare av denna hund, kan jag bara konstatera att man blir ganska matt emellanåt. Jag vill inte byta honom mot något i hela, vida världen och jag älskar energin - det är mer ett faktum att han är en anings mycket ibland.
 
Till sist var det äntligen Drakmosters tur i alla fall.
 
 
Noterar att vi alla får ett fånigt leende på läpparna, när damen ifråga äntrar plan, och det susar: Gud, vad hon är söt! Kan bara instämma, men hon är minsann lite taggig också!
 

Hon är också på G.....
 

Vadå nästan åtta år?! Jag är jäkligt snabb och jäkligt pigg - bara så att ni vet!
 
 
Kolla in blicken! Jag älskar henne till månen och tillbaka! <3
 
Här uppstod sen en stunds vila där vi alla gjorde egna saker, om man säger så.
 
 
Liselott, t ex, berättade för skyddsmopsen, att han faktiskt inte fick äta upp briardvalpen, medan...
 
 
....Sofia rastade Bajsolle, som för dagen, låg rejält på minus (men söt är han)!
 
Någonstans här, höll jag på att kissa på mig, och vi enades om ett besök på Gålögrillen - både för toabesök och lite käk. Nu visade det sig att grillen var stängd, varpå nödlösning fick vidtas. Ny samling på Paus Bagarstuga i Västerhaninge, och där kunde vi både uträtta det ena ärendet och det andra.
 
Sen kan man möjligen tycka att vi skulle ha nöjt oss, såhär med facit i hand, men inte då. Vi for vidare till Ekeby, för uppletande och därmed var det färdigbloggat för idag! Den enda som passerade, med beröm godkänt, för dagen, var Butte!
 
 
Tack och hej, leverpastej - en toppendag var det i alla fall! Hihihi!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: