Sofia på besök!

 
Återigen kan jag bara konstatera att jag har lyckan att ha många god vänner, som inte drar sig för att kvista förbi Furudal när tillfälle ges! I måndags äntrade Sofia, Butte och Bajsolle (ja, han heter ju Jaxon, men det är det nästan ingen som vet) gäststugan, som blev gästrummet för att Sofia vill ha lampa på kvällen när hon läste sin bok, som blev noll läsning pga utmattning..... Hahaha! Ja, luften på landet tar ut sin rätt - det är en sak som är säker! Varenda kotte som varit här under sommaren, har suttit och gäspat runt 21-snåret (så även jag och sambon för den delen) och framåt 23-blecket är det inte en jäkel som orkar hålla sig vaken längre.
 
Nu var det ju inte våra läggningsrutiner som skulle avhandlas, utan vad som hände när Sofia och jyckarna typ hoppat ur bilen i måndags.... Jo, efter en rask lunch, så ramlade Maria, Linda och Nice in, hallonpaj käkades, kaffe dracks och sen drog vi till skogs för hundträning. Jag bryr mig inte om att fördjupa mig så mycket i var och en, utan låter bilderna tala för sig själv.....
 
 
 
 
 
Man skulle kunna tro, att gästerna enkom dök upp för Drama och Kruts del......
 
 
 
 
 
Maria och Cliff
 
 
 
 
Nice och Luva
 
 
 
 
Sofia och Jaxon
 
 
 
Krut
 
 
 
Linda och Frank
 
 
 
Sofia och Butte
 
 
Drama
 
Efter timmarna många, var vi klara och avslutade med gemensam middag på pizzerian på Ore Camping. Sen gjorde verkligen Sofia och jag vårt bästa, för att ändå sitta uppe en liten stund för babbel och vin, men sanningen att säga, så gick det inget vidare = inte särskilt sent i bingen och ingen bok för Sofia, inte!
 
Igår, tisdag, stod utflykt till Ejheden på schemat, och till min stora glädje, så var det konstanta "oh" och "åh" och "tänk, här gick dom", från gästens sida, vilket förstås var precis det jag hade önskat! Det är ju precis så jag själv känner, och det är alltid roligt att ha vetgiriga och nyfikna gäster!
 
 
 
 
 
Med på färden var Butte och Bajsolle, vilket såklart renderade två ytterligt missförstådda rottweilers på hemmaplan. Men efter att ha umgåtts 24-7 i sju veckor, så var jag lite wild and crazy, och tyckte dom kunde chilla en dag....
 
När vi vaknade imorse, var det alldeles plötsligt höst! 8 grader, blåsigt och jäkligt ruggigt, så det fick bli en långfrulle med allt det babbel som vi inte hunnit/orkat med under kvällarna. Såsmåningom var det dags för "sista rycket" och vi susade till Rättvik för en avslutande lydnadsträning innan gästerna begav sig hemåt.
 
Alldeles bortsett ifrån att vi alla höll på att frysa ihjäl (såhär den 10 augusti anno 2016), så var det ungefär lika puttrigt som vanligt och träningen gick ungefär som förväntat!
 
Sen blev det typ något Avskedets stund, eftersom det föll sig som så att det jag skulle säga hejdå till alla på en och samma gång, både Sofia och raringarna häruppe. Usch, jag tycker verkligen inte om avsked, och det kändes ganska vemodigt att komma hem till Furudal igen. Nu är det dags för oss att packa Blomgren och börja tänka hemåt, vardag och jobb igen - och det allra bästa är ju att vi snart kommer tillbaka! <3
 
PS. Jag har lagt ner en rejäl stund åt att beskära alla foton, men av någon obegriplig anledning, så funkar inte det. Irriterande ja, men sannolikt mest för mig.... DS.
 
 
 
 
 
 
1 Maria:

skriven

Vi ses snart igen!! Puss

Kommentera här: