Människoliv!

 
 
Eftersom både jag och Krut har ruttnat totally på träning för stunden, dock ej pga tävlingsresultatet förra helgen utan snarare gick det som det gick, just för att vi tröttnat, så har veckan tillbringats i stillhet, vad det anbelangar.
 
 
 
Det är såhär det har sett ut, mestadels..... Eller åtminstone till en början, ska jag väl säga, för nu spritter det minsann i benen på dom fyrbenta, och jag förstår att min semester i Människoland, snart är till ända!
 
Hursomhaver så har veckan bestått av ganska mycket jobb, en födelsedagsmiddag för sambon, bio samt middag med dottern och avslutningsvis, idag, ett besök i ett vackert och glittrande Nynäshamn.
 
 
 
Kontraster på väg till pendeln - tivoli på besök intill den vackra kyrkan.
 
 
Västerhaninge har uppenbarligen inte vaknat än. Det är tomt och stilla.....
 
Som mestadels bilburen, känner jag mig nästan som ett barn på julafton (jag sa "nästan"), när jag ska ut och nyttja det kommunala systemet, såhär på en lördagsmorgon. Det är skitmysigt att ta pendeln genom det vackra landskapet, och slutligen landa i Nynäshamn - precis intill havet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tanken var ju egentligen att vi först skulle sprinta iväg till en bakluckeloppis vid Sjötelegrafen, men eftersom jag har stora svårigheter med avståndsbedömning och sambon inte ens förstått var det skulle vara, så fick det ställas in. Efter visst surande från undertecknad, var det faktiskt underbart att bara strosa runt i hamnen, lyssna på måsar, njuta av havets kluckande och dofter och bara vara. Pga just detta, fick vi dessutom en ny idé - nämligen att planera in en resa till Gotska Sandön framöver. Vore jättespännande!
 
Såsmåningom tog vi först plats och en öl/ett glas vitt, på Krokens uteservering....
 
 
 
 
 
 
.......för att sen flytta in och käka lunch.
 
 
 
 
 
Jaha, joho, det blev både Biff Lindström, råbiff och glass med rosmarin, innan sittningen var över, och som vanligt levererade Kroken med den äran!
 
Innan hemfärd, hann vi möta upp Jessica och Uffe på uteserveringen - igen - och sitta och babbla och skratta några timmar. Solen sken, vi hade sittplats utomhus på en krok vid havet, vinet smakade bra och alla var nöjda och glada. Optimal tajming, få man nog lov att säga!
 
Väl hemma, möttes vi av två ytterligt missnöjda rottweilers, som meddelade att dom definitivt har vilat klart. Imorgon blir det skoghelvetet (fniss) igen, men det var roligt att vara bara människa under en hel dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: