Vi som bara skulle spåra en liten stund!

Igår frågade Liselott om jag möjligen hade lust att spåra lite idag, och helt osannolikt så passade det alldeles utmärkt! Vi sågs redan strax efter kl 9 imorse, eftersom jag hade planer på att hinna med lydnadsträningen kl 13, och det är ju skönt att slippa stressa! Men nu var det ju som så, att Liselott hade varit på spårkurs, och bubblade av nya och inspirerande idéer och tankar, varpå jag redan i tidigt skede, insåg att det fick nog bli spår för hela slanten - och det var väl ändå en himla tur. Jag landade nämligen hemma igen, strax efter 16.30 - lagom mör och med två rätt så nöjda hundar!
 
Och inte nog med att kvinnan hade varit på kurs, hon hade dessutom hittat, för mig, alldeles ny och okänd spårmark, alldeles i närheten av hemma!!! Hur bra och glädjande är inte det, liksom?!
 
 
Som bonus red Fors Gårds turridning förbi vid några tillfällen, så vi fick njuta av lite ulliga och gulliga islandshästar också.
 
Idag stod skogsspår på schemat för både Drama och Krut, vilket kändes oerhört skojsigt. Sanningen att säga, är jag liten anings trött på alla fält..... Liselott stegade iväg ett spår till Släkten-är-värst, medan jag gjorde detsamma åt Svea. Roligt med lite återgångar, spetsvinklar och övergångar som omväxling.
 
 
Djup koncentration = förberedelser pågår.
 
 
Lille Krut var först ut, och till min stora glädje, var han ett under av koncentration och fokus. Bortsett ifrån en borttappad sko (som han trodde var en apport, för ett kort ögonblick), jobbade han fint och metodiskt trots....
 
 
....denna bromskloss! Men ni ser ju själva - det gäller att ha tungan rätt i mun och inte bryta benen, alltmedan hundskrället redan är på väg mot nya äventyr. Hihi!
 
 
Slutet gott, allting gott! Nöjd hund och nöjd matte!
 
Sen var det då den vackra Sveas tur, och hon är ju verkligen jätteduktig! Hör du det, Liselott!?
 
 
Jag gillar verkligen Svea a lot!!!!!!
 
 
 
Dagen till ära hade Liselott med sig någon form av leverpastej i små förpackningar, utmärkta som småbelöningar i spåret. Dom föll både Svea.......
 
 
.....och Krut i smaken, men påminde obehagligt mycket om diarré! Hahaha!
 
 
Det är inte bara jag som rör mig en anings märkligt....
 
 
 
Sammanfattningsvis ett tjusigt spårarbete av ett tjusigt par!
 
Och nu var det då äntligen Drakmosters tur!!!
 
 
Lite tandvässning innan arbete sitter aldrig fel, om man heter Keeponix Drama.
 
 
På väg mot spårupptag....
 
 
Såhär ska en slipsten dras!
 
 
Nöjd är bara förnamnet på denna sötlök!
 
Det var det om detta, nu vidtog uppletandet och där kan jag bara konstatera att Släkten-är-värst skötte sig med den äran.
 
 

Som två små spjutspetsar fräste dom iväg ut i rutan, raringarna, och kom tillbaka med allehanda små fyndiga grejer.
 
Efter detta lilla, ynka träningspass, tog vi rast och satt och babblade rätt så länge där i solen. Tänk, att hur jag än vrider och vänder på livet, så kan jag nästan inte komma på något som får mig att må så bra, som just såna här dagar. Hela kombinationen av aktivitet, uteliv och umgänge passar mig som handen i handsken, och gör mig till en glad liten människa!
 
Som avslutning på denna härliga dag, körde vi ett pass budföring och ytterligare några ord, som ännu inte hade sagts, och 7 timmar senare landade vi hemma, hundarna och jag. Så det var ju inte så mycket att orda om.....
 
Tack för en supermysig dag, Liselott och Svea!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: