Ååååååka pendeltåg........

Jamen visst, ser ni, vi har ju varit på sightseeing ända till Nynäshamn, per just pendeltåg. Man kan visst skratta och tycka att vi är töntigaste i världen, det bryr jag mig inte så värst mycket om faktiskt, men man kan i alla fall inte beskylla oss för att vara vare sig bekväma eller fast i det vanliga hela tiden. När man är van att konstant "sitta fast" i bilträsket, är det rent befriande att plötsligt kunna susa till annan ort, utan att knappt lyfta ett finger för egen maskin....
 
Den sedvanliga ryggan packades med gulschsoppa och goda smörgåsar, långkallingarna åkte på (som tur var, visade det sig), fulmössorna drogs ner över öronen och sen påbörjade vi vandringen mot centrum och det omtalade pendeltåget.
 
 
Ta det, för all del lugnt, matte, känn ingen press alls! Men det vore jäkligt bra om du kilade ner till oss, typ igår!
 
 
 
Nu är spänningen snudd på olidlig! Hihi!
 
 
Det var, naturligtvis, inga problem med Släkten-är-värst på tåget. Däremot såg båda ut som Stålmannen, here we come, när vi anlände slutdestinationen, och det tog en stund innan dom förstod att dom inte stod på schemat för vaktpasset i Nynäshamn just den här helgen. Nyttigt, nyttigt!
 
Stationen ligger ju vid hamnen, och det blåste förbenat kallt där vid havet (säger bara - tack och lov för underställ). Men vi härdade och njöt av vågskvalp och vackra vyer och ledig lördag, efter bästa förmåga i alla fall.
 
 
Den fantastiska krogen Kroken i förgrunden.....
 
 
 
 
 
Öde i hamnen, men så förödande vackert!
 
 
Det är klart, Släkten-är-värst var på plats förstås, men en sambo i andra änden på snöret. Sambon sa, att han inte alls skulle bli förvånad om Drama hoppade i havet för ett uppfriskande bad, men så knäpp är väl inte ens hon?!
 
 
 
 
Vad gör man inte för att hålla värmen och humöret uppe!
 
 
Vad fasen håller karln på med????

Så småningom var det väl som dags att dra sig tillbaka mot tåget, men det bar liksom emot en smula. Det var då jag fick en av mina alla strålande (?!) idéer, och tyckte att vi väl ändå skulle ta ett glas vin på Kroken innan vi fräste hemåt. Sambon tittade på mig och tittade på Släkten-är-värst och på mig igen, och uttryckte sen sin tveksamhet till rottweilers välkomnande på nämnda restaurang. Förstår inte att han fortfarande inte känner mig, efter sisådär14 åt tillsammans....
 
Jag traskade in, förklarade läget och sa att vi så himmelens gärna ville njuta av det charmiga Nynäs ytterligare en stund - och kom strax ut igen med två glas vin (dessutom i tjusiga vinglas och inga jädrans plastmuggar, inte)! Servitrisen förstod precis vad jag menade och vinkade så rart där inifrån, medan hon serverade andra gäster. Det är vad jag kallar service!!!!
 
 
 
Det var fortfarande samma snålblåst, men blev en himla mysig avslutning på besöket. Ja, vi andra tyckte åtminstone det...... Hahaha!
 
På hemvägen, hade dom fyrbenta landat i att dom hade ledig lördag och kopplade av, minst sagt!
 
 
 
Som sagt, skratta gärna åt min barnsliga förtjusning över denna lilla tripp, men den har renderat i två nöjda människor och två, ungefär avlidna, hundar. För mig är det kvalitetstid på hög nivå!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Jessica Rönnberg:

skriven

Att Drama inte var så galen att hon badade, var ju klokt. Tur att Björne bjöd på lite galenskap istället.😂 Du med Lena ett glas vin ute i kylan Hahaha du är tokig du.
Men tusan så sugen jag blir att göra likadant.

Svar: Det är bara att gör´t, Jessica! Fast det är klart - ni måste ju befinna er Nynäs förstås! :)
Lena Törnqvist

2 Anonym:

skriven

Jag förstår dig kära Lena!! Jag var ju precis lika prilligt förtjust när vi lantisar lyckades ta oss med tåg till stora staden Stockholm 😊

3 Anonym:

skriven

Jaha, eeeeeehh, jo, det är ju lantisen Carolin som lyckades kommentera utan att säga vem jag var!

Svar: Du är förlåten, eftersom jag, i grund och botten, är en maskerad lantis. Saknar er och hoppas att det finns tid för ett ses eller två i påsk.Kram
Lena Törnqvist

Kommentera här: