Bara en bra dag, helt enkelt!

Somnade som en klubbad säl igår kväll, och vaknade en väldig massa timmar senare - och då var det lördag. Planen var att jag skulle åka till Nynäs BK och vara med på städdagen, men eftersom jag är så synnerligen klok och förståndig - och framförallt jäkligt trött - så bestämde jag mig för att tillbringa dagen i lugn och ro. Alltid detta dilemma med att ställa upp kontra ta hand om sig själv, men idag vann det sistnämnda. Man måste ju liksom orka med sin vardag = jobbet, dessutom har jag två välfyllda helger framför mig.
 
Som sagt, lång sovmorgon var det, men framåt 12-snåret kom vi i alla fall iväg till centrum, Släkten-är-värst och jag, för shopping av dagens nödvändigheter. Sen fräste vi, utan att passera stopp, direkt till Erstavik för långpromenad.
 
Det blev precis sådär mysigt som jag liksom hade sett framför mig! Solen sken, alldeles lagom höstigt, det virvlade lite gulnade löv i blåsten och luften var klar och hög. Underbart! Vi skulle absolut inte plocka svamp, men jag hade med en "nödpåse" om utifall att så att säga... Och tur var ju det, för sen det senaste regnvädret, har minsann trattisarna poppat upp både här och där!
 
Tänk, det är alltid lika spännande att plocka svamp tillsammans med Drama och Krut. Mestadels hoppar dom sönder åtminstone 25% av skörden, i sin nyfikenhet över vad jag håller på med. Ingen skillnad idag, kan konstateras.
 
Drama har ju uppnått den aktningsvärda åldern av 6 år, och uppför sig faktiskt rent vuxet till och från. Men Kruten, lille Krut - vad göra med honom?! Under dessa knappa 2,5 år, har han utvecklats från, förmodligen, världens gulligaste valp till en följsam lydnadshund till en finnig tonåring till en yster och lätt hörselskadad kalv på grönbete!!!!
 
 
Han är alltid snäll och vänlig, det kan ingen ta ifrån honom, men vad f-n hände med lydnaden?!

Det är mycket "kommer sen, är lite upptagen för stunden, måste pinka, ursäkta, men saaaa du nå´t just nu" och jag hoppar på stället, skäller, hytter osv, osv. Tur att jag har bestämt mig för privatlektioner med åbäket, annars vet ingen hur det kommer att sluta! Hahaha!
 
                                                                                                                                                                                På plats hemma igen, slocknade Släkten-är-värst som två små nyponrosor, medan jag har ägnat mig åt lite tvätt och städning och pyssel - sådär rent allmänt.
 
 
Nu har vi fått nattgäster i form av dom ytterligt små och fåniga "barnbarnen", eftersom dotter och sambo är på kryssning. Imorgon blir det upp med tuppen, tror jag i alla fall, för transport mot Nynäs. Ska köra lite lydnad och spår tillsammans med Micke och Bella. Det blir puttrigt!
 
Ha en fortsatt trevlig kväll och helg!
 
 

Kommentera här: