Det blev ju en ny dag - trots allt!

Som sagt, det blev ju måndag - trots att det inte kändes så igår. Har landat och kan faktiskt dra lite på mun (men bara väldigt, väldigt lite) åt eländet. Lämnade bums ett upprörd meddelande på uppfödare Anders mobil, som sen pratade in ett meddelande - där jag tyckte mig ana ett lätt leende i rösten! Har ju sen fått lite uppåtpuffar på Fejjan av allehanda erfarna hund människor, och får väl lov att liksom typ ge mig - det kanske inte är exakt precis hela världen att han reste sig (fast jag egentligen tycker det i alla fall...).
 
Det är prat om "jaja, det är ju bara en tävling" och "det händer alla nångång" och "hur många gånger tror du jag har tävlat utan att lyckas" mm, mm - och det är sagt av personer som jag hyser den allra största tilltro till - så förnuftet säger mig att det är värt att lyssna på! Nu är ju förnuft och känsla inte riktigt samma sak - precis som Jane Eyre skrev - men sak samma, svaret blir ungefär detsamma! Världen har inte gått under och det kommer fler tävlingar!!!
 
Stackars, känsliga Krut har inte mått bra av mattes dåliga humör och korta ton, och meddelar att han har hajjat att det blev som lite tokigt igår.... Så nu traskar vi vidare och glömmer målen för 2014. Det kommer ju ett nytt år och nya mål och vi är ju jätteglada ändå. Eller?!
 

Sanningen är ju att lille Krut äger mitt hjärta! Jag vill bara så himlans gärna bli klar med lydnadsklass ll - det är väl ingen orimlig önskan. Hihi!
 
Nåväl, som sagt, ny dag - nya utmaningar. Höstlov på jobbet (älskar att jobba på loven) = färre barn och mer kvalitet! Underbara, engagerade kollegor betyder möjlighet att ägna sig åt enskilda barn och jag bestämde mig för bullbak med till-och-från-barn. Så himla mysigt och alldeles extra mysigt när jag börjar känna barnen på vår avdelning. Att jobba med barn, måste vara ett av dom mest förmånliga arbeten man kan ha, rent känslomässigt, och det är nog inte så många som får så mycket positiv feedback, som pedagoger. Underbart!
 
 
Såhär gulliga barn har vi på vårt fritids (och dom är sannolikt lika gulliga på alla andra ställen) och dom såg noga till att alla fick varsitt hjärta! Som sagt - ny dag, nya utmaningar!
 
 

Kommentera här: